ZORAN MADŽIROV&ALEKSANDAR SPASOSKI: 'BOTTLING JAZZY'
(Aquarius; 2006.)
Zoran Madžirov sigurno nije popio kašetu piva i tako opčinjen počeo skladati muziku. Vjerujem da je godinama, tražeći novu formu umjetničkog izražavanja, "sklapao" svoj instrument i eksperimentirao na ambalaži raznih volumena, oblika i materijala, da bi na kraju došao do zvuka koji je, čini se, oduševio neka velika imena svjetske scene. Ali ja mislim da nije ključno što on svira na ambalaži ili što ga je Sting pohvalio, već je značajno to što bez razlike po čemu on tambura ili lupa, iz sebe crpi snažnu kreativnu energiju koja je polučila besprijekoran rezultat. To što se na albumu da čuti je jazz sa diskretnim aranžmanima temeljenim na konceptu klupske glazbe (to je bila zadaća Spasoskog) niz koje na momente prolijeću motivi iz makedonskog folklora. Ovo je jedan od pet najboljih albuma koje sam čuo 2006. godine i drago mi je da sam ovaj album preslušao prije nego što sam doznao za pozadinu priče o ambalaži i da mi nije promakao kao što uvijek znaju promaći manje eksponirana izdanja. Iako je na albumu deset kompozicija, posudio bih onu poznatu Neil Younga i rekao "It's all one song" i kao takav slušam ovaj projekt prepun stvaralačke euforije i pozitivnih ljudskih osjećaja.

Zoran Madžirov je svjetski muzičar, umjetnik u pravom smislu riječi, koji je odavno prerastao Makedoniju i Balkan. Drago mi je da ga je na ovim prostorima prvog prepoznala hrvatska izdavačka kuća. Iako je neizbježan pečat albuma temperament južnoslavenskih naroda, važnije je to što se ovdje podjednako čuju i isprepliću progresivni utjecaji Skopja, New Yorka, i Londona koji brzinom svjetlosti ostavljaju iza sebe mnoga izvikana "money making" ostvarenja iz 2006. godine.

marko.cacanoski@googlemail.com
11. sijeènja 2007