WILDERNESS: 'VESSEL STATES'
(Jagjaguwar; 2006.)
Razlika između onoga što je divlje i onoga što je slobodno leži prvenstveno u samosvijesti. Onaj tko je svjestan toga da je slobodan poštuje i tuđu slobodu i mora djelovati tako da to stanje održi, inače će mu se sve to vratiti. Ono što je divlje ne poznaje slobodu već djeluje isključivo po nagonu. Vjerojatno su zato pustinje, stepe, tundre, šume i planine tako zastrašujuće i čovjek se pred njima osjeća ništavnim. Zato ih i naziva divljinom. U posljednje vrijeme, posebno u Americi, divljina se vraća u gradove i ljudi se u njima osjećaju ugroženo, maleno i nesigurno. Upravo o tome pjevaju momci iz Baltimora koji se, znakovito, nazivaju Wilderness.

'Vessel States' je njihov drugi album u dvije godine pa je sasvim logično da se zvuk i nije pretjerano promijenio - još uvijek je to nekakav post punk/post rock kržanac kojeg uvjetno možemo strpati u istu ladicu s Interpol i I Love You But I've Chosen Darkness. Ono što Wilderness čini posebnima je glas Jamesa Johnsona koji zvuči kao da izvire iz dubokog kamenog bunara i pjesmama daje gotovo zastrašujuću atmosferu. Zamislite si nepreglednu ravnicu s teškim, ugljenocrnim oblacima koji se poput bojnih brodova skupljaju na horizontu i dobit ćete približnu sliku onoga kako Wilderness zvuče.

Lirički se također nije dogodio nekakav značajan iskorak. Osovinu tekstova i dalje čine naizgled besmislene, nepovezane rečenice koje odišu artizmom jednih Wire i PiL i koje će odbiti sve one koje u pop muzici traže poruku ili jeftinu zabavu. Unatoč tome što, izuzmemo li vokal, Wilderness na papiru zvuče kao milijarde bendova prije njih, oni posjeduju ono nešto na što ne možete tek tako uperiti prstom. Vjerojatno je to već spomenuti osjećaj usamljenosti i straha koji ove pjesme mogu izazvati u čovjeku. Ja sam ga prvi put čuo u tri poslije ponoći dok sam se šetao pustim gradom i vjerujte mi, nije mi bilo svejedno.

Wilderness na svom novom albumu nastavljaju tradiciju svih onih bendova čiji su članovi proizašli iz radničke klase, no u jednom su se trenutku okrenuli umjetnosti te u glazbi pokušali pronaći neki dublji besmisao. Iako se ne mogu mjeriti s PiL ili Cabaret Voltaire, Wilderness ne zaostaju previše, što je, dolazeći iz mojih usta, velik kompliment.

3. travnja 2006

'Wilderness'