WILDERNESS: 'WILDERNESS'
(Jagjaguwar; 2005. )
Ocean zvuka se ponovno otvara. Svako toliko se pojave bendovi koji se ne služe klasičnom pop strukturom, čija glazba nije samo ono što je lako vidljivo na površini - refreni, melodije, akordi - nego im se snaga očituje prije svega u teksturi. Wilderness su jedan od tih bendova koji vas utapa u svoj zvuk, polako vam dajući do znanja da je glazba nešto više od pjevušenja refrena nakon trećeg slušanja.

'Marginal Over' otvara album sjajnom bas linijom, izvrsnim bubnjem i gitarom koja ponavlja motiv koji zvuči kao da ste ga tisuću puta čuli a niste znali što je u pitanju i onda uleti vokal Jamesa Johnsona čovjeka čiji neobičan stil pjevanja stoji negdje u sredini trokuta John Lydon - Captain Beefheart - David Byrne i na prvo slušanje ostavlja dojam potpune neuklopljenosti, a onda sve sjedne na svoje mjesto i Wilderness polete u visine. Možete ovaj album strpati u koš post-punka, art-rock, post-rocka ili shoegazea, nabrojiti na desetke bendova na koje se referira zvuk Wilderness, ali ćete opet zaključiti da je ovo karika koja nedostaje, bend koji zvuči kao stotine prije njega i kao nitko drugi. I to istovremeno. Kad post-punk gitara uronjena u more reverba otvori 'It`s All The Same' ne mogu. a da mi smiješak ne pobjegne s lica, a kad se to isto dogodi na sljedećoj 'End Of Freedom', dopunjeno sjajnim bubnjem čije se činele razlijevaju po slušalicama, ostavljajući dojam nepreglednosti, ne mogu se ne zatresti, i odmah mi je jasno da nije sve ni u referencama, inovativnosti, originalnosti, eklektičnosti i, u krajnoj liniji, broju znakova u recenziji. Nešto je i u čistoj, nedirnutoj ljepoti. A upravo to kriju Wilderness, bend čije ime najbolje opisuje njihovu glazbu.

15. rujna 2005.

Copyright © 1996. - 2005. Internet MONITOR