WHY?: 'ELEPHANT EYELASH'
(Anticon; 2005. )
Jedna od najboljih nezavisnih etiketa na svijetu, Anticon predstavlja ne samo hip-hop avangardu nego sve uspješnije isprepliće žanrove te je njihove izvođače sve teže žanrovski definirati. Činilo se da će nakon što je rasformiran avant hip-hop trio Clouddead, koji je približio Anticon kolektiv underground publici diljem svijeta, etiketa upasti u krizu, ali dvojica od njegovih šefova, bivši Clouddeadovci Dose One sa svojim projektom Subtle i Why? koji sad predvodi istoimeni bend drže upaljenim plamen jedne od najslobodoumnijih etiketa na svijetu. Briljantni album 'New White' Subtlea iz 2004. potvrdio je talentiranost Dose Onea i njegovog šestoročlanog benda, a sad slično radi Why? sa svojim drugim albumom 'Elephant Eyelash' koji malo zaostaje za sjajnim prvijencem 'Oaklandazulasylum', ali i još više probija indie-rock teritorij koji je dosad bio tek djelomično načet.

Najveća promjena su konvencionalnije strukture pjesama i u većoj mjeri odsustvo nonsens repanja koje su Clouddead uspješno razvili, međutim Why? nudi pjevan lo-fi indie pop/ rock koji je daleko discipliniraniji od svega što je ranije radio, no i dalje je i zanimljiv i poprilično lijep. Indie fanovi ovim bi albumom mogli doći na svoje jer 'Elephant Eyelash' ima nekih trenutaka kojih se ni Pavement iz najboljih dana ne bi postidjeli. Pjesme poput 'Crushed Bones', 'Yo Yo Bye Bye', 'Rubber Traits' i 'Sanddollars' imaju velike doze melodičnosti i pjevnosti, ali su jednako tako utopljene u Whyeve? tekstualne začkoljice koje je užitak slušati.

Jako dobar album koji potvrđuje da su žanrovske ograde tu samo zato da budu srušene.

18. prosinac 2005

Why?