WEEZER: 'MAKE BELIEVE'
(Geffen/Aquarius; 2005.)
Kada zanemarim faktore kao što su inovativnost, kreativnost, kvaliteta, progresivnost i očekujem minimalno, mogu reći da postoje albumi koji su me zadovoljili i zabavili i u takvoj formi i kao takve ih volim i poštujem. Od skupine Weezer i njihovog novog albuma sam očekivala dosta i zato sam sada posve zbunjena.

Skeptična sam postala već na početku jer album otvara 'Beverly Hills', ujedno i prvi singl koji počinje na temeljima 'I Love Rock'n'Roll' i koji bi bio sasvim legitiman singl da ga pjevaju Brandon, Brenda i Kelly. Ironija koja ju definira uzaludna je kada se suočimo sa stihovima poput "I didn't go to boarding schools/Preppy girls never looked at me/ Why should they?". Stihovi na razini svakog prosječnog spomenara iz srednje škole nekako ne drže vodu, ali tek smo na početku. Srećom, pjesma je koliko lako pamtljiva i melodički šaljiva, toliko i zaboravljiva.

Stvari ne postaju bolje ni nakon sljedeće pjesme iako je naslovljena 'Perfect Situation'. Pljeskanje zamjenjuju klavirom, ali refrenom "Singin' oh oh oh oh oh" i stihovima poput "Get your hands off the girl/Can't you see that she belongs to me?/ And I don't appreciate this excess company", postaje sve teže izdvojiti liričke gluparije jer se skrivaju gotovo u svakom stihu. Slijedi 'This is Such a Pity' gdje oni pokazuju da prate i razumiju trendove, pa uzimaju synth u svoje ruke i nude svoju viziju 80-tih. U cijelom tom reciklažnom procesu jedini problem za Weezer predstavlja što svi ostali kojima je to danas glavna preokupacija od njih to čine puno bolje te ova pjesma ne bi uveselila ni Duran Duran.

Trebale su samo tri pjesme da se slome i unište sva moja očekivanja. Nemogućnost poimanja da je njihov novi smjer neuzbudljiva jednostavnost i lirička banalnost te da su odbacili čarobnu formulu po kojoj su proizvodili vedru muziku ma koliko tematika bila teška, zamagljuju sliku o njima kao nekad velikom i značajnom bendu i sve mi se čini kao jedna velika halucinacija. Zanemarimo li preglupe stihove, čak ni raspjevanost 'Hold me' i 'Peace' ne uspijeva vratiti nadu da se iza 'Make Believe' ipak nešto krije. Sve bi možda još i bilo podnošljivo da su 'We Are All On Drugs' ostavili za kraj. Ovako, prije polovine albuma, sve ide kvragu. Refren "Give it to me/We are all on drugs, yeah/Never getting enough" i stihovi poput "And you show up late for school 'cause you think you're really cool/when you're on drugs" posramili bi i najtupavije pubertetlije i samo stavljaju pečat na ovaj fijasko. Znam, znam opet su ironični i šaljivi, ali i djeca u vrtiću ironiju izražavaju pametnije i maštovitije.

Rivers Cuomo se ovdje još ispričava svima koje je povrijedio i obećava da će se popraviti i biti osjećajniji ('Pardon me', 'The Other Way' i 'Freak Me Out'), odaje čast prijateljstvu i zaklinje se na vjernost ('My Best Friend') i sve je to jako slatko i emotivno, ali ujedno i prazno i lirički tanko. Postaje jasno da bi sve gluparije nabrojala jedino ako bih prepisala svaku riječ otpjevanu na ovom albumu. Pridodamo li tome melodičku nemaštovitost i jednoličnost, istrošene strukture i ispraznost svake pjesme, jedina nepoznanica ostaje Rick Rubin i što je dovraga on ovdje radio.

Nije mi jasno ni zašto su i kako Weezer odlučili biti minimalistički pop bend s maksimalnom količinom dosade i objavili ovoliko banalan i isprazan album. Stihovi poput "What's the deal with my brain?/Why am I so obviously insane?" iz 'Perfect Situation' ili pak "Everybody thinks we're crazy/They're about to call the police" iz 'This is Such a Pity' možda bi bili idealni za Avril Lavigne i njeno sintetičko buntovništvo, ali nikako za bend koji se proslavio iz sasvim drugačijih razloga. Weezer su nekada biti značajan bend, no 'Make Believe' su njihove karmine.

Ivana Markov
ivana@monitor.hr
10. rujna 2005.