VASKO SERAFIMOV: 'HERE'
(Mascom; 2006.)
Prije par tjedana šetao sam metropolom i otprilike na raskrižju Frankopanske i Ilice utopljen u jedinstven anđeoski zagrljaj, na pamet mi je pala pjesmica Belog Puceta 'Odlazim' čiji sam tekst na svoje zaprepaštenje, dvadeset godina od kad sam ga prvi put čuo, znao bolje od stvari koje svakodnevno slušam. I nije ovo uvod u srceparajuću priču ili slično, ma kakvi, vratila me ta pjesma još mjesec dana unatrag u studio Vaska Serafimova gdje sam imao jedinstvenu priliku čuti njegovo viđenje te pjesme u instrumentalnoj formi. A znam i to da kada je Bregović čuo istu tu verziju u tom je trenu potpisao papir koji dozvoljava da se stavi obrada na album. I vjerujem da je Vasko na ovoj emocionalno napetoj obradi nadmašio samog sebe topeći dirke klavijature svojom energijom. Iako obrada, 'Odlazim' je ključna kost jednog skoro savršenog organizma nazvanog 'Here'.

Bajaga je otpjevao Vaskovu pjesmu 'Đerdan' i reći ću otvoreno da je to kost viška na albumu, ali paradoks je u tome da je to jedna od najboljih pjesama koje je Bajaga otpjevao u zadnjih desetak godina. Lagana je, cilja u srca širokih narodnih masa, diskretno spaja dva jezika, idealna je za tulume koji se približavaju kraju negdje prije zore. Ozbiljnija strana albuma, ona snažnija, ona strana koja flertuje s umjetnošću, započinje moćnom naracijom Slobodana Konjovića koja ponosno zaviruje u foto-album, video kazete i prašnjave ploče ostarjelih rokera dok Vasko kreira zvučni ugođaj idile vječnog proljeća. Tijana Dapčević svoj neosporni talent ponovno dokazuje na projektima drugih ljudi u 'Via Dolorosa' koja posjeduje naboj najboljih kompozicija recimo jednog 'Trainspotting' soundtracka. I Bebi Dol se vratila na scenu sa svojim novim albumom, a ovdje je posudila glas i poetske vještine na 'Mr. Magician' čiju je magiju ipak dočarao Vlatko Stefanovski svojom prepoznatljivom izvedbom. Sasvim druga priča je na pjesmi 'Ovde' čiji je tekst napisao Risto Vrtev iz Arhangela. Tu se magija zove Bebi Dol. Rambo Amadeus u svom poznatom stilu otpjevao je 'Kilo Hit', a Vasko je selektirao najbolje iz Rambovih surovih produkcijskih eksperimenata nadograđujući to svojim mnogo emotivnijim dionicama. Rezultat je odličan. Maksimalno iskreno skladanu 'Nebo bez oblaka' koju je otpjevao Gile iz Orgazma budi u meni sliku devedesetih, sliku beznađa, neupotrijebljenih glasačkih listića koji lete tužnim velegradskim ulicama i slijeću na krovove propalih kultnih mjesta urbanog Beograda. Vaskovi aranžmani jednostavno oduševljavaju.

Autoru ću samo reći jedno veliko "hvala" za jako dobar album. Prvijenac 'Brainstorming', iako drugačijeg koncepta od 'Here', definitivno je dobio odličnog nasljednika. Važno je spomenuti i to da su se glazbenici koji žive u Makedoniji izgleda u zadnje dvije tri godine probudili iz dugogodišnjeg stanja mirovanja koje je očito bilo druge, svakako ne kreativne prirode.

1. veljače 2007.

Mascom