VAN MORRISON: 'PAY THE DEVIL'
(Lost Highway/Aquarius; 2006.)
Nakon izuzetno plodnih godina rada ispunjenih odličnim do vrlo dobrim albumima, nemalom krugu vrlo zadovoljnih i lojalnih poklonika dolaze sjajne vijesti. Nedugo nakon albuma 'Magic Time', Van Morrison objavio je još jedan uradak.

'Pay the Devil' nije samo klasičan album obrada relevantnih country kompozicija pedesetih, šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog stoljeća prošaranih sa nekoliko autorovih skladbi, 'Pay The Devil' je nastavak jednog velikog putovanja kroz bogatu i nepatvorenu ostavštinu američkog juga. Van Morrison je na 'Pay the Devil' bliže izvoru negoli ikada, i to se vrlo dobro osjeća. Album otvara Webb Pierceova 'There Stands The Glass', a malo tko neće prepoznati rukopis Hanka Williamsa na 'Your Cheating Heart'. Aranžmani su odlično urađeni, nenametljivi su i u savršenom skladu sa izvedbom. Autorove 'Pay the Devil' i 'Playhouse' nimalo se ne izdvajaju od ostataka albuma. Zaključujem da je na neki čudnovat način Van Morrison uspio postići učinak da se album sluša ne samo zbog savršene interpretacije autora, već i zbog "očuvanja duše" izvornika obrađenih pjesama. Malo kome to uspijeva, da budemo iskreni.

Zanimljivo je to da je zvuk na 'Pay the Devil' "vrlo Nashville" a glazbenici koji desetljećima slijede Morrisona, kao ni sam autor, nisu nikada radili ni bivali tamo. Album je snimljen u njegovu prirodnom okruženju, u Irskoj. Na kraju bih rekao da je ovo što ćete čuti savršeni dokaz da ima i glazbenika koji su se cijeli svoj vijek iskreno posvetili glazbi operiranoj od trendovskih i stilskih ograničenja, i u tome uspjeli. Ovaj će album, ako ne danas, vrlo uskoro postati "a must have" svih ozbiljnijih kolekcionara.

20. travnja 2006

'Magic Time'