TOSCA: 'J.A.C.'
(K7/G-Stone/Aquarius; 2005.)
Kada pogledamo oko sebe lako konstatiramo da rijetko koji bend, producent ili kompozitor podužeg staža ustrajući na svojem glazbenom identitetu i koliko god ga on kvalitetno lansirao u najmanju ruku ne potpadne pod oštru, često neargumentiranu kritiku koja kaže otprilike sljedeće: autor kopira sam sebe, bend je zreo za raspad, producent radi po šabloni, 'ko će to više slušati ili ovi su totalno "out of time". Takve banalnosti uvelike proizlaze iz silne potrebe određenih kritičara, nemuzičara da sebe stave u prvi plan ili da uhvate val neke velike scenske mijene, koju vrlo često iz gore navedenih razloga prividno inscenuiraju. Stoga je vrlo izvjesno da će sudbina Tosce u našim skučenim krajobrazima zasigurno završiti pribijena na hram samozadovoljne naslade kritičara, iz jednog jedinog razloga - zato što su uspješni.

Poput prethodnih albuma koji neupitno svi do jednog imaju neosporno pravo uživanja statusa klasika elektronske glazbe - 'Opera', 'Suzuki' i 'Dehli 9' - nova dupla ploča i CD ni po čemu ne zaostaju od svojih prethodnika. Dvanaest simpatičnih pjesama, relativno dobro posloženih, hi-fi produkcija, lucidna rješenja u tradiciji već istrošene lounge kategorije, obilježja su albuma 'J.A.C.'. I dok su stariji radovi dvojca kojeg čine Richard Dorfmeister i Rupert Huber promatrajući ih kao cjeline puno homogeniji, novi tvrdo ukoričeni 'J.A.C.' otkriva nešto žanrovski raznovrsniji repertoar. Samim time što na albumu gostuje osam pjevača (Anna Clementi, Earl Zinger...), dinamika one često ravne, smirujuće i gotovo prozirne glazure kao glavnog obilježja Tosce biva malkice uzdrmana. Takvim pristupom album nam daruje i klupske potencijale u pjesmama 'Damentag', 'Superrob' i 'Pyjama' dok fenomenalna laganica 'Heidi Bruehl' uredno može zadovoljiti kriterije domaćih radijskih etera.

Nije da se ne bi moglo naći zamjerki ovom CD-u, kao nedostatak vitalnosti ili sirovosti naprimjer, no i dalje sam uvjeren da Dorfmeister gradi svoj glazbeni svemir onako kako je to njemu najprihvatljivije bez da se imalo kompromitira.

Višeslav Laboš
vlabos@inet.hr
13 listopada 2005.