TORTOISE & BONNIE 'PRINCE' BILLY: 'THE BRAVE AND THE BOLD'
(Undercoat; 2006.)
Kad prijeđete preko očite šale o zecu i kornjači* ukoliko ste imalo voljeli muziku s početka ovog stoljeća, moralo vam je biti drago kad ste čuli za ovu kolaboraciju. I Tortoise i Bonnie 'Prince' Billy bili su među najinovativnijim i najutjecajnijim autorima unutar vlastitih muzičkih okruženja, i gomila ljudi ih je vjerno slijedila. Ne samo to, ovi umjetnici stekli su kultni status, popriličnu fanovsku bazu, bezbrojne epigone koji su ih marljivo oponašali, status koncertnih atrakcija i sve to zahvaljujući kvalitetnim, bliještećim i prejebenim pločama. Ne znam za vas, ali meni neke stvari s 'I See A Darkness' i 'Millions Now Living Will Never Die' uvijek potjeraju žmarce niz kičmu.

Istina je i to da su i Tortoise i BPB u laganom padu (iako nam se gospodin Will Oldham pošteno odužio lanjskim 'Superwolf'), te da nisu više ni inovativni ni utjecajni koliko su bili, no nekako iz navike od njih očekujete samo najbolje. A najbolje nije ono što nam na ovom albumu obrada isporučuju.

Da budem posve iskren, osjećaji koje gajim prema ovom albumu su podvojeni. Na trenutke mi se čini da je ovo očajan pokušaj dvaju staraca da se vrate na prijestolja koja su im nekoć pripadala i da je taj pokušaj ugušen u prvim taktovima 'Cravo e Canela'. No na trenutke mi se čini da je ovo ploča koju su radili jako dobri prijatelji koji se dugo vremena nisu vidjeli, pa žele ponovni susret začiniti onim što vole raditi najviše na svijetu - sviranjem. Sjajna stvar 'It's Expected I'm Gone' Minutmen to možda najbolje pokazuje. Od početnog zujanja, distorzirane bas linije i sjajnog beata do Oldhamovog zavijajućeg vokala i prepoznatljivog tortoazovskog škripanja 'It's Expected I'm Gone' nadoknađuje frenetičnost i snagu originala nevjerojatnom sposobnošću da se izrazi sama suština pjesme. A takvo nešto moguće je postići samo ljudima koji se istinski vole. Ili mrze.

No nakon 'Daniel', briljantne obrade Eltona Johna, definitivno najbolje stvari na albumu, sve polako pada u vodu. Ni Tortoise ni BPB ne pokušavaju istjerati stvari do kraja, tako da sve zvuči traljavo, neuvjerljivo i neupečatljivo. Taman kad pomislite da će se stvar razviti, da će Oldham rastegnuti svoj vokal do krajnjih granica, a Kornjače sve otjerati u tri pičke materine svojom bukom, oni se smire i stišaju, i to na najbezvezniji mogući način. Kao da im ponestaje hrabrosti.

Ne znam da li je to kriza srednjih godina ili je njihova snaga uistinu okopnila. Nadam se da je kriza jer sve krize prođu i nakon njih opet dolazi plodno razdoblje. A Tortoise i Bonnie 'Prince' Billya uvijek je dobro imati za prijatelje. Makar samo u plejeru.

*Bonnie zvuči kao bunny, helou?!

15. veljače 2006

Tortoise