TORI AMOS: 'THE BEEKEPER'
(Epic/Menart; 2005.)
Fanovima Tori Amos godina nije mogla bolje početi. Na tržištu su novi studijski album i prva prava autobiografska knjiga 'Tori Amos: Piece By Piece', koju je Tori realizirala uz pomoć novinarke Ann Powers. Album 'The Beekeper' trebao bi pak vratiti osmijeh na lice obožavateljima koji su na nove studijske snimke čekali 2 i pol godine, od vrlo dobrog 'Scarlet's Walk' iz druge polovice 2002.

Izuzetno hrabro osmišljen kao konceptualno putovanje kroz fiktivno zamišljene vrtove, 'The Beekeper' je strašno težak komad glazbe na prvih nekoliko slušanja. Posebno zbog činjenice da su zamišljeni vrtovi tematski povezani, no ne i poretkom pjesama na samom albumu, pa je maksimalna koncentracija potrebna za hvatanje svih sitnica koje Tori skriva u svojoj glazbi. Također stvari ne olakšavaju ni sada već duboko metaforizirani tekstovi, kojima Tori sjajno prati svoju kreativnu zrelost, te prevladava osjećaj kao da sa svakim novim albumom od slušatelja zahtjeva još veću dozu pažnje i predanosti. Što sve ne znači da je novi album remek djelo, već jednostavno još jedna jako dobra stepenica u njenoj karijeri, te još jedan razlog više da neki novinari konačno s nje operu težak teret vječne usporedbe s Kate Bush i epiteta "Kate Bush nakon Kate Bush". Tori Amos sada već sasvim čvrsto i sigurno stoji na vlastitim nogama kao možda i najbolji ženski kantautor unazad 10-ak godina.

'The Beekeper' ostavlja dojam prilično pozitivnog, krajnje narativnog albuma, koji je pozitivan taman onoliko koliko mu to dopušta Torina snažna i inače prilično mračna interpretacija svojih ionako ne pretjerano vedrih stihova. No, izbjegnuta je zamka albuma i njihove atmosfere sa sredine prošlog desetljeća, koji predstavljaju najmračnije razdoblje njenog djelovanja. Ne skačemo ni ovdje od sreće, ali ugodan glazbeni vjetar puše uz 'Sweet The Sting', 'Barons Of Suburbia' i 'Ireland' recimo. No ako želite da glava opet klone dolje, nema brige, jer tu su prije svih sjajna uvodna 'Parasol' i jedna od boljih ovdje 'Original Sinsuality'. Neke se pak pjesme i nakon nekoliko desetaka preslušavanja doimaju kao nepotrebne ovdje, prije svih 'The Power Of Orange Knickers' i za Tori prilično neobična 'Hoochie Woman'. No s obzirom da je album natrpan sjajnom glazbenom minutažom, par minusa u konačnici ne umanjuju bitno ukupni dojam.

Tori Amos i dalje drži visoki prosjek kvalitete objavljenih albuma, te uspijeva standardno biti pristutna na sceni bez ijedne mrlje u diskografiji. Njeno srce, interpretacija i širina glazbenih vidika ostavljaju bez daha sada već desetljeće i pol, a svatko tko se u prošlosti zaljubio u veći ili manji dio njenih izdanja, s 'The Beekeper' je dobio materijal za zabavu za idućih nekoliko mjeseci.

21 travnja 2005.

'Tales Of A Librarian - A Tori Amos Collection'

'Strange Little Girls'