TOOL: '10000 DAYS'
(Volcano/Menart; 2006.)
Bendovi čiji su posljednji albumi lošiji od svojih prethodnika su: System Of A Down, Flaming Lips, Nine Inch Nails, Queens Of The Stone Age, Korn… Niz se nastavlja kroz druge žanrove i razine popularnosti, a imena unutar njega povezuje to što se radi o glazbi koja je izrasla ili je popularizirana u devedesetima. U ovim godinama što imaju dvojku na početku se osim tog blesavog retro pokreta i enormnog populariziranja hip-hopa nije dogodio neki veliki iskorak u glazbenom izražavanju u popularnoj glazbi i normalno je onda da od svakog od inovatora očekuješ neki pomak, a valjda je još normalniji šok koji doživiš kad se dogodi točno suprotno. Zato je razočaranje novim Tool tako veliko jer su oni između svoja tri albuma imali ogromne skokove u razvoju, a danas kad je takav jedan skok jako potreban oni apsolutno zakažu.

Ovo je prvi album Tool kod kojeg mi je odmah bilo jasno da neću tu imati što istraživati opetovanim slušanjem. Na prvo slušanje jasno je da ovo nije ništa inovativno i da bend ne napreduje i u nekom ekstremnom slučaju možda ga i nema potrebe slušati više od triput (mada se fan neće moći suzdržati). Bilo da se radi o kopiranju dijelova 'Schism', 'Grudge', 'Third Eye' i drugih pjesama, bilo bendova Melvins, Meshuggah ili Pink Floyd, radi se o albumu koji odiše neoriginalnošću, ili, u boljem slučaju, retrospektivnošću. U biti, jedino u slučaju da se naslov '10000 Days' zaista odnosi na vrijeme komatoznog stanja Maynardove majke album ima smisla jer bi se ovakav nenapredan i zakočen mogao odnositi na to stanje zaustavljenog mentalnog i fizičkog razvoja osobe. U tom slučaju to njihovo kopanje po prošlosti i recikliranje ima smisla na nivou ideje, no to opet ne mijenja činjenicu da se ovdje nema što posebno slušati. Od generalno lošeg albuma i pjesama do kardinalno lošeg Maynardovog vokala, smiješnog bubnja i dosadne gitare, ovo je apsolutno razočaranje karijere Tool.

Iako se može izdvojiti neke dijelove nekih pjesama te vrlo dobre stvari '10000 Days' i 'Rosetta Stoned' i mada je album slušljiviji od većine današnje gitarske glazbe, radi se o, za Tool, šokantno lošem albumu.

6. svibnja 2006

Službeni sajt

'Lateralus'