THRICE: 'VHEISSU'
(Island/Aquarius; 2005.)
Unazad svega godinu-dvije Thrice su uz suborce Thursday stajali na čelu kolone emo rock bendova koji su fino i pametno plesali na tankoj granici između underground kulta i mainstream senzacije, a sljedeći potez u karijeri označen im je kao ključni. U međuvremenu je emo revolucija pojela samu sebe, a onih nekoliko velikih bendova (koji su prodavali po nekoliko stotina tisuća u Americi) studiozno je pripremalo nove ploče. Thursday još uvijek kuhaju nešto i najavljuju povratak početkom iduće godine, dok su Thrice izbacili van 'Vheissu', udarili šakom u glavu i sada čekaju presudu. Strašno hrabar potez benda, apsolutni stilski zaokret i zvuk na prvu gotovo neprepoznatljiv nakon posljednjeg albuma 'The Artist in the Ambulance'.

Pitki refreni, povremeni tupa-tapa ritmovi, thrashy solažice, sve to nestalo je iz zvuka Thrice i napravilo mjesta za over the head prog poigravanja, ritam je skroz usporen, a melodije teže i sofisticiranije. Naravno da kada spominjem riječ "prog" ne mislim na metalski prog poput Dream Theater ili Opeth, već je ovdje riječ o blagom, gotovo pankerskom prog emo zvuku, definiciji koja se tek treba do kraja razviti, a da je tako nešto potrebno definirati dokazuju upravo ovaj album i posljednje djelo Coheed and Cambria. Upravo će ova dva benda zajedno na skorašnju veliku europsku co-headline turneju, podatak prilično znakovit uzme li se u obzir stilska odrednica njihovih zadnjih albuma.

Thrice danas zvuče puno zrelije, pametnije, s novo probuđenom vizijom, a zvučna slika podjeća na nekakav suludi sudar U2 i Converge, ako je takvo što ikako moguće. Naravno da tu ima i velikih problema, a taj je da Thrice ponekad žele puno više nego što objektivno mogu te pokušavaju dohvatiti vrhunce koji ih eventualno čekaju nakon nekoliko ovakvih albuma i daljnjih istraživanja širine zvuka koju su sposobni obuhvatiti. Himnične 'Image of the Invisible' i 'The Earth will Shake' negdje su na pola puta između prošlosti i sadašnjosti ovoga benda te nose album i rade mjesta za novu programsku shemu koju donosi 'Vheissu'.

Thrice je bend koji je s prijašnjiim izdanjima već zarazio klince s one strane Atlantika, te se usidrio kao neokaljani kult moderne teenage emo publike. 'Vheissu' je njihova karta za glazbenu budućnost i pokazatelj u kojem bi smjeru ovaj bend dalje mogao ići.

mario.grdosic@gmail.com
5.siječnja 2006

Momci s MTV-ja