THE STROKES: 'FIRST IMPRESSIONS OF EARTH'
(Rough Trade/Menart; 2006.)
Kad su ste The Strokes prvi put pojavili na muzičkom nebu bili su užareni komet koji je ostavljao bez daha sve one koji su se usuđivali pogledati prema gore. 'Is This It' pokrenuo je sve one klince koji su odrasli slušajući rock ploče svojih roditelja da osnuju bendove i pokrenu pravu retromaniju, čije posljedice još i danas osjećamo. Problem je, naravno, što The Strokes uopće nisu bili retro bend. Oni su predvodnici gitarističke post-moderne, način na koji su unijeli nov život u gotovo mrtvu formu bio je zapanjujući. Budimo iskreni, te pjesme su toliko dobre da bi odzvanjale čak i u vakuumu. Zato nas je valjda gotovo sve šokirao 'Room On Fire' koji je bio dosadan i hladan, hladan poput sobe Iana Curtisa u 'Love Will Tear Us Apart'. Oprostili smo im jer su nam dali onaj šareni, dvoipolminutni bombon zvan '12:51' i ponadali se da će se momci sabrati i ponoviti debitantski uspjeh.

No, tko živi u nadi umire u govnima, što svi koji su gledali Mediteraneo dobro znaju. The Strokes su napravili solidan album, koji je možda mogao biti bolji od prvijenca da ga nisu razvukli na gotovo sat vremena i napunili ga pjesmama kakvih bi se čak i hrvatski garažni bendovi posramili. No okosnica albuma, tih 8 pjesama, je tako dobro da vam mozak stane. Na žalost i one imaju problem - zvuče kao da ih je već netko prije njih snimio. Tako najbolja pjesma na albumu, 'Ask Me Anything' zvuči kao da ju je Stephin 'The Magnetic Fields' Merrit izvukao sa svog remek - djela '69 Love Songs' i dao je ovim dečkima iz Njujorka da se njome igraju. '15 Minutes' će vas podsjetiti na Pogues u svojim najpijanijim izdanjima, dok 'Ize Of The World' zvuči kao nešto što su Radiohead mogli snimiti da su ostali pri svom zvuku s 'The Bends'. No te pjesme su jako dobre, pa vas nakon nekoliko preslušavanja počne boljeti kurac i za originalnost i za inovativnost, i samo im se prepustite. Nažalost, ostatak albuma zvuči kao da Strokes kopiraju bendove koji kopiraju Strokes. I to one loše. I to nije dobro.

Srećom, živimo u vremenu kad dobre muzike ima na pretek, samo se treba uhvatiti posla i zagrebati pod površinu. Casablancas i ekipa su utonili u sivilo prosjeka, iako tu i tamo znaju izroniti iznad površine i natjerati se da se divimo onome što su mogli (a možda i još uvijek mogu) postati. Iako, sve mi se čini da ćemo morati čekati nov bend koji će svim ovim retro kretenima koji se kunu u sveti plamet rock 'n' rolla viknuti u facu da je rock već toliko godina mrtav da mu se tijelo pretvorilo u prah. A zatim im pokazati kako od tog praha napraviti najljepše oblake koji su ikad lutali nebom.

27. siječnja 2006

'Room On Fire'

'Is This It'