THE OTHERS: 'THE OTHERS'
(Mercury/Aquarius; 2005.)
Dominic Masters se odbija družiti s ljudima koji drogu ne konzumiraju svakodnevno. Dominic Masters se oženio u 19., a razveo do 24. Dominic Masters je biseksualac. Dominic Masters ima ljubavnika koji je transeksualac. Dominic Masters mrzi bogate ljude. Dominic Masters se satima dnevno dopisuje sa svojim fanovima. Dominic Masters puno priča o sebi jer zna da jedino tako može uspjeti.

Kada bi svaki bend doživio samo pet minuta slave, glazba bi nas ugušila i ne bi bilo više oduševljenja i uzbuđenja. Iako je malen postotak onih koji izvan garaže naprave bitne stvari, svejedno je prisutna hiperprodukcija. Da bi netko uspio, izdvojio se iz mase, bio blagoslovljen hypeom, potrebno je imati priču. Osvrnite se oko sebe i vidjet ćete da su uspjeli upravo oni koji su uvijek voljeli pričati o sebi. Samouvjerenost je odličan temelj za manipulacije.

Nije bitno je li zgodna ili tragična, posebna ili sasvim obična, zabavna ili skroz dosadna, bitno je priču napraviti velikom i važnom. Naravno, priča i talent idealna su kombinacija, no za početak je dovoljna priča. Dominic Masters to jako dobro zna. Njegova priča je postala zanimljiva i uzbudljiva i prije nego je imao što pokazati. Sada kada je objavljen album prvijenac s 11 pjesama, jasno je da bi cijela The Others priča bila bajkovita samo da Dominic Masters ima malo bolji soundtrack.

Album punk-rock naravi zvuči kao da je snimljen uživo. Pregršt koncerata kapaciteta osrednje štale dobro su ih potkovali. Nisu se previše zamarali produkcijom jer trebalo je uostalom nekako biti dosljedan preziru prema bogatima. Znam neke koji su siromašni do kosti, a pokvareni do jaja - reći će jedan naš suvremenik, ali Masters to sam mora shvatiti. Nema ovdje ni potrebe za kirurškim zahvatima jer The Others su optimalno sirovi i dinamični, a Dominic Masters pjeva kao vrsni imitator Johnnyja Rottena.

U današnjoj Engleskoj prijateljstvo s Libertines, posebno Peterom Dohertyjem sigurno ne odmaže. "I'll always owe you son/ Gratitude, gratitude my friend" iz pjesme 'Stan Bowles' posveta je Dohertyju, bratu po narkoticima. Možda je Doherty veći konzumet, ali Masters je zaljubljenik. Tragova droge na ovom albumu je pregršt, posebno u 'Psychovision'. Unatoč tome, ovo je sasvim običan album. Možda će The Others u budućnosti pokoriti svijet, no za sada je istoimeni film puno zanimljiviji i napetiji.

Svašta se na ovom albumu može saznati o Dominicu Mastersu, ukoliko nekoga zanima. Otkriva kako se s 18 preselio u London i živio u malom stanu. Sad je pak njegov londonski dom utočište svih fanova koji nemaju gdje prespavati, ali bitno je da mu trendy klinac ne pokuca na vrata jer takve prezire. Priča Masters i kako je u Londonu najbolji clubbing ponedjeljkom i dodiruje mnoga lica tog grada. Hej, pa možda smo se i sreli, samo ja nisam napisala pjesmu o tome kako nije svugdje ponedjeljak najveće zlo u tjednu. Ali svijet se mijenja. Ne možeš dovijeka razmišljati samo o užicima, treba ispuniti građansku, socijalnu, moralnu, državotvornu i produkcijsku dužnost. Master je studirao politologiju i uvjeren je da je sve jako dobro shvatio. Tako se postavlja i kao glasnogovornik siromašnih u najangažiranijoj pjesmi s albuma - 'This Is For The Poor'. Potlačenih, siromašnih, nesretnih uvijek će biti i nažalost on to ne može promijeniti iako je njegova gesta iskrena i plemenita. Uloga promotora alternativnih stilova života ipak mu bolje stoji.

Dakle, Masters je idealan ideolog svih onih koji žele biti siromašni kao miševi, drogirani do besvijesti, anti-tredny, koji ne piju kavu na špici i za sve krive svoje roditelje. On je ultimativni savjetnik i rado će uzeti koku i onda se tri sata SMS-ati sa svojim fanovima. Kaže da mu je briga o obožavateljima najvažnija stvar na svijetu i hvali se kako u mobitelima ima preko 2500 osoba. Možda su zato i većina naslova pjesama imena osoba - 'William', 'Johan', 'Darren, Daniel, Dave'. Ako želite da jednog dana i o vama napiše pjesmu ili imate neki problem, želite s nekim čavrljati, nešto u vezi svijeta vam nije jasno, ne znate koji ste tip seksualca, a savjeti Žuži Jelinek vam ni ovaj put nisu pomogli, pitajte Dominica. Njegov broj je +44 7985 562 781 i recite mu da ga lijepo pozdravljam!

Ivana Markov
ivana@monitor.hr
3. svibnja 2005.