THE KNIFE: 'SILENT SHOUT'
(Rabid; 2006.)
Život u zemlji koja je okovana ledom i snijegom većinom godine, u kojoj su noći beskrajno duge i čiji stanovnici vide sunce samo kad odu na godišnji odmor sigurno mora ostaviti nekakav trag na cjelokupnoj psihi stanovništva. Ukoliko moja teza nije točna kako onda da je gotovo sva muzika koju nam isporučuju Skandinavci tako mekana, vodena i mračna? Čak je i prošlogodišnje remek djelo 'Anniemal' mlade Norvežanke Annie bilo ispunjeno nekakvim čudnim strahom... Iako se tu radilo o većinom veselim, rasplesanim pjesmama meni se uvijek činilo kao da plesači tapkaju u tami, potpuno izgubljeni i odsječeni od osunčanog svijeta.

Novi album švedske skupine The Knife nastavlja u tom stilu. Iako se radi o elektroničkoj muzici koja jest plesna, koja posjeduje snagu da vam razmrda sve udove, bokove pošalje u orbitu, a glavu natjera da se klima gore-dolje, vjerojatnije je da ćete, dok ih budete slušali, ostati zavaljeni u svoj omiljeni naslonjač pogleda izgubljenog na praznini bijelog zida. Što je to što muziku The Knife čini tako mračnom i beznadnom, tako neporecivo okrutnom? Ekipa će vam ubrizgati nevjerojatno dozu adrenalina kroz uši i taman kad vam sve oko vas postane fantastično taj će adrenalin isisati, ostavljajući vas umornim i praznim. Korijene ovakvog tretmana plesne muzike vjerojatno bi trebalo potražiti u teutonskoj elektronici Kraftwerk, kojima se The Knife na ovom albumu neprestano klanjaju. Sintetički arrpeggioji razasuti su po čitavoj ploči, hladne melodije uokviruju najbolje pjesme, a glas Karin Dreijer Andersson je tako čudovišno nehuman, kao da dolazi iz metalnih pluča androida koji je čitav život proveo usamljen u napuštenoj tvornici na nekom hladnom planetu. Nakon što se konačno priviknete na sve te čudne zvukove, shvatit ćete koliko je ovaj album uistinu dobar. Neke pjesme, poput 'The Captain', 'We Share Our Mother's Health' i naslovne 'Silent Shout' spadaju među najbolje koje nam je ova godina dosad podarila, a ni ostatak ploče nije puno slabiji. Samo nešto mračniji, maglovitiji i neupečatljiviji, poput sumornog zimskog jutra u Stockholmu, pretpostavljam. Ne znam sa sigurnošću, jer ga nikad nisam doživio. No dok slušam ovu ploču nešto mi govori da sam u pravu.

29. ožujka 2006