THE HOLD STEADY: 'SEPARATION SUNDAY'
(French Kiss; 2005.)
"I guess I heard about original sin/I heard the dude blamed the chick/I heard the chick blamed the snake/I heard they were naked when they got busted/I heard things ain't been the same since".

Ovo je konceptualni album o religiji. Na njemu se nalaze priče o uskrsnuću i iskupljenju. No Craig Finn i njegovi nisu nikakvi "New Found Christians" ili neka vesela gospel družina. Finn glasom pijanca koji ne želi ušutiti u tri ujutro isporučuje svoju priču o djevojci Halleluiah koju prijatelji zovu Holly preko funkcionalne glazbene pratnje koja je zapravo pankerizirana verzija hard i mainstream rocka sredine sedamdesetih. Finnovi junaci prolaze kroz mnoštvo svakodnevnih situacija. Oni nisu veći od života, oni jesu život, isto tako on nije pjevač, on je pripovjedač, a njegove pjesme u prozi imaju više teksta od prosječnog komada hip-hopa. Ljubav, alkohol, droge i seks susreću se s izvrnutim biblijskim motivima i neporecivim poznavanjem pop kulture. Rezultat konačne Finnove vizije me podsjeća na film 'Naked' Mikea Leigha, samo što britansku depresiju zamjenjuje predgrađe Minneapolisa kroz koji prolaze pripovjedač (vrlo vjerojatno Finn) i njegovi prijatelji. Kao i u Naked i ovdje je prisutna snažna religijska crta, koja nije izražena na uobičajen dogmatski način, nego neortodoksno, na rubu između parodije i smrtne ozbiljnosti. Razlika je u tome što su Leighovi likovi nihilisti koji mrze sebe i svijet i niti ne pokušavaju dosegnuti iskupljenje, dok su Finnovi junaci tek zbunjeni smrtnici čija se poročnost miješa s osjećajem čistoće i svetosti. To se najbolje vidi u završnoj 'How a Resurrection Really Feels' u kojoj se konačno otkriva identitet Holly koja je prije spominjana kao kvartovska skitnica, da bi se na kraju vratila kao iskupljena moderna polusvetica. Holly ima vizije, jedina razlika u odnosu na standardne procedure je u tome što ona s svojom vizijom ima seksualni odnos. Krajnji rezultat nije blasfemija nego iskreno i ljudsko viđenje religije kao nečeg što nije izvan već unutar nas.

Jedina mana ovog intrigantnog albuma je ta što njegov ambiciozni koncept povremeno proguta glazbu koja je ponekad tek puka kulisa. "Tripping is for teenagers/Murder is for murderers/And hard drugs are for bartenders".

13 listopada 2005.

Crkva, droga i rock'n'roll

Pričaju o albumu…