THE GATHERING: 'MANDYLION'
(Century Media/Dallas; 2005.)
Meni najdraži album The Gathering je njihov transformativni 'How To Measure A Planet?'. Prije toga su bili bend koji je spadao u metal priču sa pjevačicom sjajnog glasa koja ih je izdvajala od ostatka. Na 'How To…' drastično su proširili zvuk i od goth metalaca sa ženom postali ambijentalni industrial metal bend. Iz današnje perspektive gledano, zvuk tog albuma je suviše razvijen da bi ga se kopiralo jer kopiranje vrlo vjerojatno ne bi uspjelo. I meni ga je ponekad teško slušati, ali i dalje je to njihov najhrabriji album kojim je krenula posve nova faza benda. Prije te faze koju sama riječ metal ne može opisati, njih i budući razvog glazbe obilježio je album 'Mandylion'.

Prije 'Mandylion' naši nizozemski heroji objavili su dva albuma sa ženom i muškarcem za vokalima što se ostatku benda nije svidjelo. Otpustili su ih i uzeli pauzu, otišli u vojsku i odlučili nastaviti s bendom. Našli su novu pjevačicu Anneke Van Giersbergen koja im se priključila kad su već imali snimljen instrumentalni album. Kad je žena pustila svoj glas u studijski mikrofon bend je shvatio kako je to početak nečeg što će ostati zapamćeno. Naslov 'Mandylion' prema izrazu za mitski rubac s ljekovitim moćima kojim se Krist obrisao i prikazuje njegovo lice, nije mogao biti prikladniji za bend kojem je mističnost drugo ime. Anneke je svojim moćnim i teatralnim glasom samo naglasila veličinu koja je slijedila. Novo izdanje 'Mandylion' sadrži sedam neobjavljenih demo snimaka te zanimljivu priču o svakoj od pjesama s originalnog albuma. Kad je izašao 'Mandylion' uslijedili su bendovi poput Lacuna Coil, Within Temptation, a kasnije Sinergy, Evenescence i Nightwish. Zanimljiv je to žanr u kojem se kroz metal instrumentacije i ženske vokale sastaju grandioznost i krhkost. U rijetko kojoj glazbi ženski glas djeluje ovako impresivno i igra tako važnu ulogu, a zbog zapravo suprotstavljajućeg odnosa glazbe i glasa tu nastaje jedan mali i poseban glazbeni svijet. 'The Mandylion' je jedan od temelja žanra i još uvijek, i bez dorađivanja, vrlo dobro zvuči.

10. prosinac 2005