The Game: 'Doctor's Advocate'
(Geffen/Aquarius; 2006.)
Jedini koji danas nastavlja najljepšu i najmoćniju od svih hip-hop tradicija, onu sa zapadne obale iz prve polovice 90-ih, je brbljavi sin Comptona, The Game. Momak koji se nakon vrlo dobrog debija 'Documentary' iz 2004. uspio zakačiti skoro sa svima koji nešto znače u svijetu hip-hopa, ima vani novu ploču 'Doctor's Advocate' koja uz smiješno identičan kaver onomu s prvijenca nadilazi sve probleme i zakucava The Gamea na vrh onoga što je ostalo od umornog west-coast hip-hopa.

Zapadnom obalom i njenim glazbenim vrhuncima The Game je opsjednut do gotovo komičnih razmjera na novom albumu pa tako uz podatak da je album određena posveta Dreu, koji se btw. odrekao bilo kakve suradnje s Gameom iako ga je pogurao na scenu i objavio mu prvi album, ovdje se Dre spominje najmanje nekoliko desetaka puta kroz album. Bande Los Angelesa i njeni glavni igrači imaju svoje mjesto među tekstovima pjesama, kao i direktna citiranja nekih starijih 2 Pacovih, Snoop Doggovih i Dreovih radova. No sve to iz usta Gamea zvuči iskreno i krajnje simpatično jer momak ne glumi i doista riga ulični hip-hop 100 na sat, za razliku od nekih koji danas glume u reality showovima ili se igraju UN poslanika i bore za povećanje vode siromašnim zemljama. The Game ne zna ništa o tome, on nije previše pametan niti pokušava biti, laje van rime ne pazeći koga će koja okačiti, rezultat čega i je njegova današnja pozicija usamljenika koji je jedva skrpao podloge za novu ploču. Ovo pseto ostalo je samo, no dok god zakucava macho bravure poput "I got your main bitch swallowing my babies" ili kada se bori s obuzdavanjem ega u "I'm in the Hall Of Fame next to Snoop, behind 'Pac" The Game će sam sebi krčiti put do publike koja treba prave west-coast hip-hop ploče.

'Scream On Em' i naslovna skladba favoriti su s novog albuma, a ova posljednja ugošćuje i Bustu Rhymesa koji je odlajao prvu poštenu dionicu nakon tko zna koliko vremena (njegov ovogodišnji album vjerojatno je pristojno dočekan samo u užem krugu obitelji, ako i tamo, pa se morao fino potruditi za ovih nekoliko desetaka sekundi koje mu je Game prepustio). 'Doctor's Advocate' ne donosi ništa novoga, ali nudi očekivano vrlo dobar, debeli, funkom izbalansiran ulični L.A. hip-hop, kakav je danas sušno potreban svima koji se sa sjetom vraćaju desetak godina unazad kada je trio Dre-Snoop-2 Pac gazio sve pred sobom. The Game živom ostavlja uspomenu za to doba.

mario.grdosic@gmail.com
19. prosinca 2006

The Game