THE FLAMING LIPS: 'AT WAR WITH THE MYSTICS'
(Warner/Dancing Bear; 2006.)
Kada krene onaj nabijajući, rasturajući uvod iz 'Race For The Prize' i gospodin Coyne zapjeva priču o dva znanstvenika u potrazi za lijekom, osjećate se kao da su sve prepreke koje postoje u vašem životu tu ne da vas zaustave, već da ih svladate. Ta nevjerojatna snaga koju posjeduju kako 'Soft Bulletin', tako i 'Yoshimi Battles The Pink Robots' priskrbila je Flaming Lips najsjajniji pijedestal u panteonu indie muzike. Obožavani od strane publike i kritike, trojac modernih Petra Panova otisnuo se u avanturu iz koje su se, bar naizgled, vratili poraženi. Kao da su zaboravili letjeti.

'At War With The Mystics' se ne može nazvati lošom pločom. Ona nije naporna, nije ni iritantna, nije nakupina dosadnih klišeja, produkcija je daleko od loše, a ni tekstovi nisu užasni. Dapače, na 'AWWTM' se da pronaći pokoji biser, poput sjajne uvodne 'Yeah Yeah Yeah Song' ili kozmički genijalne 'It Overtakes Me', no ovom albumu nedostaje komponenta koja je Lipse učinila muzičkim bogovima. Osjećaj je to koji se već godinama provlači kroz njihovo stvaralaštvo - da je svijet u kurcu, no da ne treba od njega bježati, već ga treba prigrliti, utješiti i poboljšati. Lipsi su i na ovom albumu pokušali učiniti to isto, no ovaj put im nije uspjelo.

Na pitanje zašto je to tako teško je odgovoriti. Neki će reći kako im je posljednje dvije godine išlo sve po loju - Steven Drozd se konačno odviknuo od heroina, Wayne je prebolio majčinu smrt, a Michael Ivins je nastavio živjeti smirenim životom uz svoju suprugu. Mislim da je teško stvoriti nešto nabijeno izrazito snažnim emocijama, ako je vaš privatni život relativno miran. Lipsi su pokušali, no lako je osjetiti kako ovaj put nisu pretvarali osjećaje u muziku, već su samo zapisivali note. Srećom, Wayne, Michael i Steven su genijalci, pa čak i kad rade tako nešto to ne završi katastrofom.

20. travnja 2006

'Fight Test'

'Yoshimi Battles The Pink Robots'