THE FIGURINES: 'SKELETON'
(Control Group/TCG; 2006.)
The Figurines nemaju apsolutno ništa što bi ih izdvojilo iz najnovijeg vala indie bendova. Pjesme grade na isti način kao i Modest Mouse, tematika im je slična kao kod Architecture in Helsinki, kod ljudi uzrokuju sličan osjećaj kao Clap Your Hands Say Yeah!, a Christian Hjelm ima sličan glas Spenceru Krugu iz Wolf Parade. Fora je u tome da Figurines ponavljaju prokušanu indie formulu na izvrstan način te pri tom stvaraju jako dobre pjesme.

Na njihovom drugom albumu takvih je pjesama 14 i sve će vas osvojiti na prvu loptu. Nema tu puno mudrolije, ovi Danci savršeno dobro znaju kako savršena indie pop pjesma izgleda, i u 45 minuta, koliko album traje, od recepta odustaju samo dvaput. Prva stvar se zove 'Ghost Towns' i ima više veze sa Johnnyjem Cashom nego s Pavement. Upravo zbog toga što odudara od ostatka moram priznati da mi je užasno prirasla srcu. Banjo lagano ponavlja bluegrass melodiju, a Christian zavija o djevojci koja ga je ostavila radi drugog tipa, i pri tom uspijeva ne ispasti patetičan, što je u ovakvoj vrsti glazbe zaboravljeno umijeće. Druga stvar je 'Back In The Day', koja isto odiše kaubojskim štihom, no pomalo podsjeća i na sitarske momente Beatles, a dečki ovaj put pjevaju o smrti.

Ostalih 12 pjesama, premda jako dobro, ne predstavlja nikakav odmak i lako će potonuti u more pjesama kojima ste zaboravili ime i nemate ih potrebe više slušati, iako se maglovito sjećate kako su vam u jednom trenutku života bile odlične. To je kao da vam je majka dala recept za najdraže jelo i, premda radite sve po receptu, hrana na kraju ne poprima onaj specifičan okus. Mislim, ukusno je to, al' nije ono pravo. Nedostaje im taj poseban dodir, kojeg samo rijetki bendovi posjeduju.

The Figurines tako postaju još jedan bend u nizu kojeg će pravovjerni indiejaneri slušati do iznemoglosti, ali za 10 godina ih se nitko živ neće sjećati. Što je sasvim u redu, s obzirom na njihovu prosječnost, no i velika šteta jer se na ovom, a posebno na prvom albumu 'Shake A Mountain', nalazi nekoliko prekrasnih pop pjesama.

18. svibnja 2006

Figurativni sajt

Izdavačeva figura