THE DECEMBERISTS: 'PICARESQUE'
(Kill Rock Stars; 2005.)
Postoje pretenciozni i nepretenciozni bendovi. Nepretenciozni bendovi, bez obzira je li riječ o undergroundu ili mainstreamu žele prije svega svirati radi zabave, putovanja, novca, seksa ili nekih drugih, prije svega materijalnih razloga. Pretenciozni bendovi uz sve navedene razloge imaju još jedan - prenošenje neke ideje ili poruke. Ni jedni ni drugi nisu a priori ni loši ni dobri, ono što to određuje jest kvaliteta. The Decemberists su pretenciozan bend. Tekstovi frontmena Colina Maloya komplicirane su priče prepune povijesnih referenci kojih se ne bi postidjeli ni književnici a kamoli pop glazbenici.

Premda dolaze iz Kalifornije, Decemberists temelje svoj izričaj na nasljeđu britanskog folka, dajući pritom svojoj glazbi jedan gotovo nestvaran osjećaj uzvišenosti. Problem s 'Picaresque', njihovim trećim albumom jest taj što su ovog puta zagazili na teritorij koji im nije potpuno jasan. Strukture pjesama su prestroge i očekivane i nema spontanosti sa sjajnog prvijenca 'Castways & Cutouts'. Pjesme i relativno raskošni aranžmani su podređeni Maloyevom vokalu i tekstovima koji nikad ne izlaze iz prvog plana. No i pored toga ovo je dobar album s nekoliko sjajnih pjesama. 'Eli, The Barrow Boy' je tako prelijepi primjer ljubavne folk balade koji ne bi stršio u diskografiji Fairport Covention. 'The Bagman`s Gambit' je ni manje ni više nego epska špijunska romanca smještena u razdoblje hladnog rata. '(From My Own True Love) Lost at Sea' još je dirljivija nego što možete pretpostaviti po naslovu, a najživlja i najviše pop pjesma na albumu, '16 Military Wives' tematizira američko domoljublje bez trendovske angažiranosti bilo u smislu afirmacije ili negacije. 'The Engine Driver' se pak može mjeriti iskrenošću s briljantnom 'Here I Dreamt I Was an Architect' s 'Castways & Cutouts'. "And I am a writer, writer of fictions/I am the heart that you call home/And I've written pages upon pages/Trying to rid you from my bones/I am a writer, I am all that you have home" kaže Maloy u njoj, a on upravo to i jest jer pjesmama pristupa kao romanima.

Nije loše imati pretenzije kad imaš što za reći, a Decemberist još uvijek imaju.

21 travnja 2005.

Romantična divota od službenog sitea