THE DARKNESS: 'ONE WAY TICKET TO HELL AND BACK'
(Atlantic/Dancing Bear; 2005.)
Jako mi je teško priznati da su The Darkness smeće, naime svakome s imalo ukusa jasno je na kojem teritoriju oni djeluju i da su definitivno više vic nego bend. Ipak, izgleda da braća Hawkins barem malo vjeruju u ono što rade tako da smo dobili i drugi album i opet je dobar, doduše malo manje nego prvi, ali bože moj, to je i očekivano, čudo je da ovakav trik i upali dva puta za redom.

Justin Hawkins, ta rokerska verzija Rick Mayallovog Bastarda iz 'Državnika novog kova' je toliko uživljen u svoju ulogu razuzdane rock and roll zvijeri da album otvaraju prvo flaute pa zatim i zvuci koji asociraju na šmrkanje kokaina. 'One Way Ticket' je očajna heavy glam bomba skupa s prenapuhanim refrenom i potpuno promašenom upotrebom sitara, ipak i dalje je u pitanju dobra pjesama. Zašto? Zato jer je urnebesna. Naime zabavnost je jedini kriterij kojim možemo mjeriti kvalitetu ovog benda jer je njihov zvuk toliko izvan zdrave pameti da je to jedini mogući kriterij. Da je nastala u drugoj polovici sedamdesetih ova glazba bi vrlo vjerojatno bila samo ljigava i iritantna, no da to netko svira danas, da se ne zajebava i da je pritom uspješan je toliko nevjerojatno da jednostavno mora biti dobro.

The Darkness su novelity bend koji to nije, njihovi najbliži srodnici su Spinal Tap iz istoimenog rokumentarca Roba Rainera i njihov drugi album je još veći eksces od debija 'Permission To Land' s još pompoznijim aranžmanima, upotrebom orkestracija i potpuno suludim i nepotrebnim solažama, dakle morate ih voljeti. Kad tome pridodamo da su dvije najbolje stvari ljigava balada nalik na Meat Loafa 'Seemed Like A Good Idea At The Time' i uvredljiva hard rokčina 'Bald' u kojoj se tematizira ćelavost, onda je jasno da je ovo tek nešto lošiji album od fenomenalnog prvijenca.

13. prosinac 2005

Službeno rokijanje

'Permission To Land'