THE CARDIGANS: 'SUPER EXTRA GRAVITY'
(Polydor/Universal; 2005)
Još je na albumu 'Emerdale' iz 1994. bilo jasno da su The Cardigans u godinama kada su scene Seattlea i Britanije vladale svijetom, nametnuli jedan drugačiji pogled na svijet muzike. Iako u mnogočemu oslonjeni na Smiths tada su isporučili nekoliko kompozicija koje su vrlo brzo postavile grupu na sam vrh. Na sljedbeniku 'Life' (1995) njihova zarazna melodičnost i talent skladanja superiornih pop pjesama bio je još izraženiji. Album 'First Band On The Moon' (1996.) izrodio je veselu 'Lovefool', ali na žalost i mnogo drugih slabijih, ali ne i loših pjesama. 'Gran Turismo' (1998.) poigravao se elektronikom u okvirima dobrog ukusa, dok je 'Long Gone Before Daylight' (2003.) razočarao mnoge dugogodišnje poklonike. A to je bio ništa više nego samo malo jednostavniji i opušteniji album od ostalih.

Plodno stvaralaštvo nastavlja se sa novim uratkom 'Super extra gravity' koje je u mnogočemu samo još jedan album The Cardigans. Na samom albumu nema iznenađenja u smislu produkcije, pjevanja, sviranja ili tematike kojom se autori bave. Kompozicije su raznovrsne. Od izvrnog uvoda u album 'Losing a Friend' do završne Slow koja tjera na konstantno preslušavanje, dojam je da su The Cardigans tijekom snimanja otvoreno zavirivali u svoj stariji opus. 'Holy love', 'Godspell' i 'Little Black Cloud' doimaju se kao najčvršći dio projekta, a superlaka pjesmica 'Good Morning Joan' je radijski favorit albuma. Meni je ostala u uhu savršena gitara i Ninin glas na "I need some fine wine, you need to be nicer".

Na neki način, iako 'Super extra gravity' nije poziv u istraživanje nepoznatog jer nepoznatog ovdje nema, snaga albuma je tu. I svakako je vrijedi osjetiti.

6. prosinca 2005

'Long Gone Before Daylight'