THE BEATLES: 'LOVE'
(EMI/Dallas: 2006.)
S obzirom na to koliko su The Beatles urezani u kolektivnu svijest svjetske javnosti, mislim da je čudno što njihova ostavština nije i još više eksploatirana. No, 'Love' je prelako otpisati kao puku eksploataciju njihovog back cataloga, riječ je o neobično visokom konceptu koji se može zbog same prirode originalnog materijala učiniti eksplotacijom. Uostalom, the Beatles su jedno od rijetkih dobara pop kulture u posljednjih pedeset godina kojima se teško ne diviti i baš zbog toga ih je teško dirati, ne zato što su njihova djela a priori neponovljiva remek-djela, nego zato što im se zapravo nema što dodati ni što reći. Uostalom, ako zanemarimo njihove populističke singlove bez kojih ne bi bili to što jesu, jedina riječ koju za njih mogu iskopati je - fascinantno. John, George, Paul i Ringo su, kad bi se dovoljno odlijepili od stvarnosti, stvorili neke od najmaštovitijih pjesama svih vremena. No, za ovu našu priču je ključan njihov igrač iz sjene, producent George Martin.

O čemu se zapravo ovdje radi? 'Love' je zapravo soundtrack za predstavu Cirque De Soleila i Martin i njegov sin uzeli su na sebe poprilično zahtjevan zadatak. 'Love' nije ni kompilacija ni miks ni remiks ni mash up ni soundtrack album, 'Love' je sve to pomalo. Na papiru se koncept može činiti pretjerano radikalnim, no to zapravo nije slučaj. Jedina stvar koja ovdje šokira je zvuk, njegova ispeglanost i modernost, no s druge strane poznavatelju naprednosti Beatles ni to ne može doći kao iznenađenje. Na neki način ovo je mash-up album, no dok je Danger Mouse to radio s 'White Album' Beatles i 'Black Album' Jay-Z-a, Martini kombiniraju Beatles sa njima samima, uzimajući različite pjesme ili različite verzije iste pjesme (treba napomenuti da su im arhivi naravno bili dostupni i da im je mogućnost ponovnog miksanja omogućila ovakav zvuk). U tom smislu je 'Love' remiks album u staromodnom značenju riječi jer nije u pitanju radikalno dodavanje novih elemenata, nadosnimavanja ovdje gotovo i nema, ovo je samo ponovno miksani materijal. Naravno, sam povod je potpuno drugačiji pa je ovo drugačije postavljeno od originalnih Beatles pjesama.

Prilagođen zahtjevima soundtracka ovaj album najbolje funkcionira kao cjelina, a ne zbroj pojedinih dijelova kao što je slučaj s originalnim pjesmama. Promatran tako u svjetlu novih aranžmana, dijelova različitih pjesama koje su spojene u novu cjelinu, 'Love' je iznenađujuće dobar miks album, tečan i slušljiv. Zapravo, za mene je već i to iznenađenje jer kopanje po nečemu što je mrtvo obično otkrije smrad koji na kraju ostavi neželjeni trag.

19. sijeènja 2007

'1'