TEAM SLEEP: 'TEAM SLEEP'
(Maverick/Dancing Bear; 2005.)
Rijetko se o kojem postranjskom projektu nekog glazbenika toliko pričalo kao o Team Sleep. Godinama je album najavljivan, a s obzirom da grupa postoji sad već deset godina odavno je prošlo vrijeme kad je trebao izaći. Najave za njega nisu bile obećavajuće pjesmama koje su procurile prije cijelog albuma što je i sam bend očito shvatio pa su se u odgodama izlaska bavili bacanjem kroz prozor. Nakon silnih mjeseci iščekivanja i klesanja stiglo je i to osmo svjetsko čudo.

Ugodno iznenađenje je to što Chino Moreno nije izdao samog sebe. Činjenica da Team Sleep nisu toliko različiti od Deftones potvrđuje koliko on duboko drži do tog svog benda i koliko je to zbilja izraz njegove osjećajne duše. Da je napravio nešto posve drugačije možda bi potkopao sve što je dosad radio. Ovako, Team Sleep baš zbog toga što su jedna varijanta onoga što on inače radi daju smisao jednom i drugom. Od Deftones ne bih htio da imaju više od dvije-tri ovakve pjesme po albumu. Od njih očekujem velike rifove i moćne melankolične žestoke pjesme. Sve dok su takvi imat će smisla. Ali da se Moreno toga malo zasitio dokazuje ovim bendom, koji je odličan predah jer su se i ti dragi momci pomalo počeli ponavljati. A Team Sleep nude ono što u žestokoj glazbi nedostaje. Ambijentalni su na ugodan način da te ne počnu zamarati, prilično puno koriste elektroniku što je vjerojatno jedna od najzanemarenijih mogućnosti u ovakvoj glazbi, ali imaju dovoljno gitara da ne budu prehladni.

Neke od pjesama doista nalikuju na laganije Deftones trenutke, ali neke su toliko u trip-hopu da više vuku na britansku glazbu. Trenuci poput eksperimentalnog elektroničnog početka 'Staring At The Queen' ili pjesme '11/11' vrlo nalik na Becka krajnosti su albuma. Vrhunac albuma je vjerojatno 'Tomb Of Liegia' gdje ambijentalnost dolazi do hipnotičnosti, a vokal više nalikuje na mantru. Sredina je negdje oko 'King Diamond' u vrlo toplom ambijentalnom elektroničkom rocku na kojem su tragu u jednom trenutku bili i naši Zeus Faber. 'Team Sleep' jest pomalo zakasnio jer je stapanje bilo čega s elektronikom imalo svoj (prvi) vrhunac i možda je malo nefokusiran, ali ja ovdje vidim dobar početak jednog benda. Ako im se bude dalo snimati drugi album.

1. kolovoza 2005.

Online