TARWATER: 'THE NEEDLE WAS TRAVELING'
(Morr Music; 2005.)
Ima jedna prilično neglazbena stvar koju su ljudi skloni zamjeriti bendu poput Tarwater, u konkretnom slučaju to se odnosi na naglasak Ronalda Lippoka, ali može se primijeniti na većinu bendova s neengleskog govornog područja čije su pjesme na engleskom. Taj problem je više kulturološke naravi i možda mu nije ni mjesto u glazbenoj recenziji, ali smatram da engleski kao jezik koji sve više postaje svjetskim ne može ostati imun na posljedice koje će donijeti njegova upotreba od strane ljudi kojima on nije materinji. U krajnoj liniji stvorit će se neki novi pluralistički kulturni identiteti i ne bi trebalo biti nikakvog zla; uostalom i teksaški naglasak smatramo dijelom engleskog jezika bez obzira koliko nam smiješan bio. Ta činjenica je ionako rezultat djelovanja kulturnog imperijalizma premda starog nekoliko stotina godina. Dakle kad zanemarimo taj germanski naglasak ostaje nam zvuk odnosno glazba Tarwater. E, i ona ima puno veze s kulturnim identitetom jer od prvog tona ovoga i bilo kojeg drugog njihovog albuma jasno je da su Nijemci, točnije da pripadaju onoj supkulturi koju volimo označavati sintagmom «njemačka elektronika», koja za razliku od većine drugih glazbenih pravaca nije posuđena od anglo-saksonske pop kulture.

Pošto zadnjih godina njihova nova izdavačka kuća Morr Music izdaje sličan profil bendova okupljenih oko The Notwist, ne čudi me da su se tom krugu njemačke nezavisne elektronike pridružili i Tarwater. Toliko o kulturnom identitetu. Što se glazbe tiče ostali su manje-više na liniji na kojoj s bili i s prošlim sjajnim albumom 'Dwellers On the Threshold', osim što su smanjili udjel akustičnih gitara, što me ne čudi s obzirom na cijelu eksploziju bendova koje spajaju akustične gitare i elektroniku. Nažalost uz to ide i činjenica da je smanjen i udjel zanimljivih pjesama. Tako da ovdje uz par dobrih pjesama poput 'Across the Dial', 'People' ili 'Babylonian Tower' (obrada kultne belgijske skupine Minimal Compact) dosta toga otpada na nezanimljivu organsku elektroniku koju su i sami već dovoljno iscrpili.

14. ožujka 2005.

'Dwellers On The Threshold'