SVADBAS: 'LA, LA'
(Dop/Menart; 2005.)
'La, la' je najvažniji album Svadbas i vjerojatno najvažniji hrvatski album ove godine. Bend nikad nije toliko bio u žiži interesa, iako su prije bili radili intrigantne i dobre stvari, a u vrijeme kad se hrvatski rock kakav-takav vratio u život oni su glavni (i jedini?) predstavnici malo alternativnijeg zvuka koji bi mogao proći i kod šire publike. Ostatak diskografske godine nije ponudio baš nešto posebno, prosječne debi albume i iste takve starih izvođača. Bilo što van tupog prosjeka samo po sebi je uspjeh i olakšanje od standarda. A Svadbas su simpatično neobični i rijetka biljka na našoj jednoličnoj livadi.

Nekad se pitam je li se radilo o smišljenom potezu ili je zbilja riječ o ludom trenutku inspiracije kad su napravili 'Treblebass', nevjerojatno hitoidnu pjesmu, hrvatski hit godine još od proljeća kad je pjesma izašla jer nešto privlačnije nije moguće napraviti u istoj godini. Mada joj fali vrhunac, 'Treblebas' je jednostavno primjer genijalnosti na djelu. Ostatak 'La, la', za razliku od 'Juga' koji je bio atmosferičan i melankoličan, zvuči bezbrižnije i opuštenije pa bi se morao sviđati ljudima koji vole Becka. Isto kao i kod njega, i kod Svadbas je na najvišoj razini produkcija, poprilično dotjerana kod svakog detalja, a toliko je majstorska da pjesme s bluesom ili pop-rockom u temeljima jedna pored druge zvuče kao logična cjelina. Uz pjesmu kojom treba početi svaki izlazak, treba još izdvojiti slično raspoloženu 'Trči trči', snažnu žensku stvar opet s melodijom skrivenom prvenstveno u instrumentima. 'Pričaj mi o ljubavi' već sada zvuči kao vječni šlager i vidim buduća ljeta kad ćemo se još susretati. Kad je album naslovljen 'La, la' onda ja to shvaćam kao obećanje da će se uz njega pjevati, a naslovna pjesma je ovdje postavljena kao zamka. Bez vokala je, a s čokoladnom melodijom koja tjera da sam uz nju zapjevaš što god te volja, po mogućnosti nešto sneno. Završetak albuma sa 'Sve je na tvojoj strani (Superman)' je - suprotno očekivanjima koja bi ispunila balada - vedar, samopouzdan i ohrabrujući.

Albumu 'La, la' mogu podijeliti puno naj-ova u odnosu na ostatak hrvatske scene, ali to mu i nije neki kompliment, no zato mogu reći da se radi o smislenom i zaokruženom modernom albumu koji živi van ostatka i svjetske i domaće scene bezvremenskih zvukom. Zbog neprodubljivanja nekih tema ponegdje se malo muti pa počne djelovati monotono, ali radi se o bezvremenskom albumu kojeg će jednako imati smisla slušati i za nekoliko godina kao i sada.

16. studeni 2005

Wikibiografija

Misli iz vremena 'Juga'