SUGABABES: 'TALLER IN MORE WAYS'
(Island/Aquarius; 2005.)
Taj čas kad sam vidio da Sugababes na novom albumu imaju pjesmu naslovljenu 'Joy Division' automatski sam im dao veliki plus. Razlog je jednostavan. Mislim da nijedan autoritet nije autoritet ako ga ne možeš dovoditi u pitanje, ako ne smiješ zbijati šale na njegov račun i ako ga ne smiješ dovoditi u kontekst koji je "ispod" njegove razine. Ja Sugababes nikad nisam ozbiljno shvaćao. Oni su simpatične djevojke sa zgodnim pjesmama i lakim temama pjesama; jedan benigni bendić kojeg od smeća razlikujem po tome što nije stupidan ili dosadan. 'Joy Division' nije nešto posebna pjesama, neki reggae-pop, ali to što žene bez isprike ili opravdanje koriste ovo ime imponira baš zato što one time ne misle ništa ozbiljno ili, nedajbože, konceptualno ironično, nego samo rade pjesmu i usput se pomalo zabavljaju. Ostatak albuma najbolje funkcionira kad poštuje ovu logiku, odnosno, kad nas zabavljaju i pjesme su brže i plesnije, a onda i bend djeluje više u skladu sa svojom filozofijom. Takve prevladavaju i najbolje među njima zovu se 'Push The Botton', 'Red Dress', 'Ugly' i 'Ace Reject'. Kad razmišljam zašto ovaj album ovako zvuči dolazim do producenata. U osnovi ovo je pop glazba s plesnošću kao lajtmotivom, a ima taj lako probavljivi elektronički štih. Tu sam se sjetio dobrih pjesama Britney Spears gdje imaš melodiju, ples i suvremenost. Još dvije, nešto starije dame, pokušavaju slične stvari, ali nekako kao da to ne žele iskreno ili im baš ne stoji najbolje. Dakle, producenti. Kažu službeni podaci da su se gumbićima za ovoj album igrali Dallas Austin, Guy Sigsworth, Cathy Dennis uz stare bendove suradnike Briana Higginsa, Camerona McVeigha i Johnnyja Rockstara. To su točno imena ljudi iz prve lige moderne pop glazbe koji su nekad bolji i lošiji, manje i više moderni, što vjerojatno dosta ovisi i o narudžbi benda. Zajedničkim snagama lijepo su nam poslužili, osim u totalno neprikladnoj 'Gotta Be You' koja previše vuče na američki preseksualizirani r'n'b.

Glavna pozitivna strana 'Taller In More Ways' je ta što zvuči kao da ga je radio robot koji voli ples i smijeh što je temeljna kvaliteta popularne glazbe. Četvrti album Sugababes njihov je najbolji i najlogičniji s vrlo malo dosadnih trenutaka, vrlo je suvremen i poprilično moćan. Bolji od zadnje Madonne.

20. prosinac 2005

'Three'

'Angels With Dirty Faces'