SONIC YOUTH: 'RATHER RIPPED'
(Geffen/Aquarius, 2006.)
Nakon 25 godina karijere Sonic Youth su došli do točke koju je malo koji bend dosegao. Dostojne zrelosti. Postava benda već je dvadeset godina stabilna pa ni odlazak pridruženog člana Jima O`Rourkea nije im mogao naškoditi. Ne sjećam se benda u povijesti u kojem je jedan stabilni kvartet godinama proizvodio glazbu bez velikih oscilacija u kvaliteti. Naravno, neki njihovi albumi su važniji od drugih i 'Daydream Nation', 'Sister' i 'Goo' će zauvijek biti zabilježeni kao najveći biseri njihove diskografije. No, ovdje se ne radi o tome. Kao i na dva prethodna albuma - 'Murray Street' i 'Sonic Nurse' i ovaj pokazuje s kojoj nevjerojatnom lakoćom oni rade glazbu.

'Rather Ripped' njihov je najpopičniji album od 'Dirty' naovamo, prepun konciznih i poprilično dobrih trominutnih pop pjesama. Kao što su na, recimo, 'A Thousand Leaves' i 'Murray Street' uletavali u duge psihodelične jamove bez da se doimaju usiljeno, tako i ovdje bez većih napora vladaju konciznom pop formom, a kao i uvijek i dalje je prije svega u pitanju specifični stil Sonic Youth.

Za uvodnu 'Reena' dovoljno je reći da je u pitanju jedan od najljepših trenutaka Kim Gordon pa da se zna o čemu se radi. Kim, koje ima dosta na ovom albumu, baš kao i Thurston Moore i Lee Ronaldo još uvijek u najboljem mogućem smislu piše izrazito mladenačke pjesme, iako je odavno prešla pedesetu. Te su pjesme, istini za volju, manje bučne nego nekad, no valjda je i mladost apatičnija nego generacija njujorške No Wave scene koja je početkom osamdesetih i izrodila Sonic Youth.

Iako mi je sasvim jasno da su zbog proteka vremena i događaja pomalo izgubili svoj revolucionarni značaj ipak mi se jedno pitanje same nameće: dokad će oni snimati ovako čvrste i solidne albume i hoće li se ikad umoriti? Nikad u povijesti ime nekog benda nije bilo tako proročansko kao u slučaju njih - oni ostaju vječno mladi pa makar i s malo otupjelom oštricom. Uostalom većina njihove generacije odavno je izgubila taj osjećaj beskrajno lako postignute boemštine koji njih još uvijek krasi.

14. srpnja 2006

'Sonic Nurse'

'Murray Street'