SNOW PATROL: 'EYES OPEN'
(Polydor/Dallas; 2006.)
Nije mi ovo lako reći, ali Snow Patrol kroče putem kojim su već prošli Coldplay i čini se da će tako i završiti (osim dosezanja onolike popularnosti što se zbilja rijetko događa i SP za to nemaju kapaciteta). Vrlo simpatičan bend, vrlo simpatičnih članova s vrlo simpatičnim pjesmama postaje bend koji želi biti jako velik, a usput postaju dosadni. Ove dvije vrlo slične sudbine razlikuje samo to što su Snow Patrol bili simpatični i dobri na trećem, a Coldplay na prvom albumu.

'Eyes Open' je puno napadniji album od prethodnog. Svako malo bend ovdje poseže za vrlo sirovim distorzijama, iako je produkcijski u prvom planu vokal pa je gitara druga stvar u bendu koju se primjećuje. I tako je u svim stvarima - nosi je vokal, a pozadinu popunjava gitara. Ritmika je vrlo slična, kao i konstrukcija pjesama kroz 11 stvari za redom.

Jedan vrlo neposeban i sirov album kojem ne pomaže ni to što je grandiozno patetičan.

THE STILLS: 'WITHOUT FEATHERS'
(Atlantic/Dancing Bear; 2006.)
U onoj navali bendova koji su se zvali The Neštos, bend koji se nije izdvojio u prvu ligu nego se samo malčice izdvojio iz prosječne većine bili su The Stills. 'Logic Will Break Your Heart' se zvao album, imao je neupadljivu naslovnicu, nepamtljivo ime benda i dopadljive pjesme. Zapamtih taj album kao neo post-punk s dodatkom folka, a dvije godine poslije, kad ovi Montrealčani objavljuju svoj drugu album, interes za ovakvom glazbom rapidno je opao.

Za pohvalu na Bez Perja je bendov odmak od ušminkane i trezvene ideologije post-punka k pijanoj glazbi na rubu kaosa. Ne predviđam da će ljudi to slušati, mada to ne bi bilo loše jer, ako ništa drugo, barem nisu tipični. Iako nisu ni The Pogues.

31. svibnja 2006

Snow Patrol

The Stills