ROLL DEEP: 'IN AT THE DEEP END'
(Relentless/Virgin/Dallas; 2005.)
Ovo je jedan od najneujednačenijih albuma koji sam slušao ove godine. U mome svijetu raznolikost je vrlina i odličan način razbijanje dosade, ali u slučaju Roll Deep radi se o kaosu produkcija, glasova i stilova koje povezuje vrlo malo toga. Što mi nije lako reći, ako se zna kako želim da grime bude najpoznatija i najbolja glazba na svijetu.

Roll Deep su kolektiv iz istočnog Londona s više od deset članova u vidu MC-ja i producenata, a dosad su poslužili kao početna pozicija karijerama Dizzee Rascala i Wileya na što kolektivu moramo biti jako zahvalni. Imaju iza sebe niz singlova, mixtapeova, a objavili su i DVD s dokumentarcem prije nego su imali prvi album. Ako ćemo iskreno, svijet je bio spreman za njihov dolazak i zbilja je neophodno i krajnje vrijeme da netko na sebe preuzme odgovornost populariziranja grimea, naravno uz zadržavanje kvalitete i izvornosti jer je to polazna pretpostavka njegovog uspjeha i održavanja neke razine relevantnosti. A moram priznati da mi album zvuči glupo. Od grimea je ovdje relativno malo ostalo. Dominantni zvuk je hip-hop/r'n'b i to bliskiji njegovoj američkoj varijanti nego britanskoj koja u zadnjih godinu i pol stvara neke nove nade. To produkcijsko ludilo ima svoje bizarne trenutke, kao u 'The Avenue' i 'Bus Stop' koje zvuče kao digitalizirane pop osamdesete, što iz mojih usta nije kompliment. I r'n'b ovdje ima važnu ulogu, kao o 'Flying Away'. No, na ovom albumu postoje dokazi da Roll Deep nisu poludjeli nego da im samo treba usmjerenje. 'Let It Out', 'When I'm 'Ere', 'Shake A Leg' 'Heat Up' i 'Poltergeist' sočni su i moćni komadi odlične glazbe. Neka kombinacija grimea i hip-hopa, odražavaju sirovi i privlačan zvuk britanskog undergrounda. Ironija je u tome da su to ujedno i najpopastičnije pjesme na albumu - zabavne, poletne, s lako uhvatljivim motivima i relativno jedinstvene. Ali oko njih je osam pretežito ljigavih i vrlo neinovativnih pjesama. Sve pak pjesme krasi oštar humor bendovih MC-ja i povezani storytelling, a većina je uljepšana harmonikom (tko bi znao otkud Briti vole navlakušu!?!).

Kad bi Roll Deep postali poznati uz njih bi se vezala fraza "grime", a oni to nisu. Previše su ušminkani, na trenutke nepodnošljivo ljigavi, premalo drugačiji za nekog tko bi predstavio novi žanr koji bi onda bio krivo shvaćen, što bi bila jedna tragedija epskih razmjera jer se na grimeu može još puno raditi, a da ne zazvuči gotovo nimalo slično 'In At The Deep End'. Paradoks je u tome što su Roll Deep za to sposobni, što dokazuju s pet pjesama zasjenjenih totalno promašenim ostatkom.

28. prosinca 2005

Duboko rolanje

Prema definiciji