RAZNI IZVOĐAČI: 'GET RICH OR DIE TRYIN''
(G Unit/Interscope/Aquarius; 2005.)
'Get Rich Or Die Tryin'' je jedan novi 50 Centov početak. U muzičkom svijetu, a pogotovo hip-hopu, stvari se jako brzo događaju pa je tek dvije i pol godine prošlo od izlaska Fiftyjevog prvog albuma i lansiranja u vrh vrhova popularnosti. Otada mu je izašao "samo" još jedan album, ali čovjek je svejedno u ovom vremenu izgradio strašnu reputaciju s kojom se rijetko tko može nositi. Od grupice G-Unit stvorio je cijelu repersku mašineriju i izdavačku etiketu. U ovom je vremenu po popularnosti nadmašio Dr. Drea (ovaj čas nije bitno tko je odigrao važniju ulogu u hip-hopu općenito), a nije manji ni od Eminema koji se ili povlači, ili se samo tako ponaša. Ovim soundtrackom 50 Cent definitivno izlazi iz sjene ove dvojice i povlači svoju paralelnu rijeku.

Kod imena autora ovog albuma slobodno bi moglo stajati 50 Cent a ne Razni izvođači, što bi ipak bilo nezgodno kad čovjek već ima album koji se ovako zove. Ali udjel 50 Centa i ostalih repera otprilike odgovara udjelu kojeg prosječni reper ima na svom solo radu, a i gostiju je u približnoj količini. Ljudi ionako žele slušati 50 Centa pa to što je njega puno, a ostalih grla relativno malo nikom neće smetati.

Nova stranica u 50 Centovoj karijeri najvidljivija je na popisu producenata. Dosad su te uloge igrali Eminem i Dre producirajući pjesme i nadgledajući proizvodnju, dok doktor sada ima sporednu ulogu sudjelujući u produkciju s drugim producentima, a Eminema uopće nema. Ovo je jedan ekskluzivan album za koji su pozivnicu dobili samo G-Unit igrači. Tu su prvi članovi kolektiva Lloyd Banks, Tony Yayo i Young Buck te novije akvizicije poput Mobb Deep, M.O.P., Masea, Spider Loca, te jedina ljepotica među zvijerima - Olivia. Iliti prevedeno, prvi 'Get Rich…' bio je veliki Fiftyjev početak, drugi 'Get Rich…' služi cementiranju njegovog statusa i proklamiranju zajedništva vrlo velikog i ne baš toliko skladnog društva.

Zbog promjene producenata, malo se promijenila i glazba ispod Fiftyjevog glasa. Jednostavno ju se može opisati kao funk-gangsta. U njenoj pozadini su sumnjivi tipovi i puno love, oružje i sjajeći ružni auti, seks iz interesa i konstantan manjak brige. Ali prisutan je i neki paranoidni osjećaj. Mislim, ideja "obogati se ili umri pokušavajući" i ne može bez straha da će te netko ili nešto dohvatiti. Da album nosi Fiftyjevo ime sigurno bi bio uspješniji i zvučao bi drugačije. Kao manifest kolektiva pomalo diskreditira samog sebe jer se ne radi o ekipi nego o glavnom igraču, a ostali su veliki onoliko koliko najveći među njima da sebe.

13. prosinac 2005

Službeno

'The Massacre'