RAMMSTEIN: 'ROSENROT'
(Universal/Aquarius; 2005.)
Strašno mi je sumnjiv bio podatak da Rammstein tako brzo nakon 'Reise Reise' izdaju novu studijsku ploču, pogotovo jer su nju trebali popuniti otpaci koji svoje mjesto nisu našli na prethodniku. No, s izlaskom 'Rosenrot' strah je ipak nestao jer Rammstein su, čini se imali debelu pjesmaricu spremnu, te su uz malo novih nadosnimavanja i glancanja materijala od nove ploče napravili još jednu dobru i hvale vrijednu kolekciju pjesama u sada već impozantnoj karijeri bez većih mrlja. Prvi single 'Benzin' njihov je klasični industro-pop i razbijajući koncertni favorit, nakon kojeg ubrzo slijede i vrhunci albuma. Jedan je uvrnuta solaža na klavijaturama negdje na sredini 'Mann Gegen Mann' i za vrijeme tih 10 sekundi Rammstein su najbolji bend na svijetu. Drugi vrhunac cijela je skladba 'Spring', teška i mučna, opernim dodirom okičena njemačka industro razbijačina.

Rammstein su prije svega fantastična live atrakcija i danas vjerojatno jedan od najboljih live bendova na svijetu. Upravo je fascinantno bilo vidjeti kako su maleno djelovali Slipknot kada su svirali ispred Rammstein na jednom od austrijskih open air festivala prošlog ljeta. 9 maskiranih metalaca, inače također uglavnom siguran live pogodak, imali su fin zvuk, sjajan nastup i ponudili sat i nešto dobre zabave. Onda su došli Rammstein i njihovi ljudi, pobacali Slipknot i njihovu opremu, okrenuli stage naopačke i odgazili koncert za kakav bi Slipknot trebali nabaciti još nekoliko stotina sati probi i uvježbavanja. Da bude jasno, osobno mi je Slipknot puno draži bend, ali tada su Rammstein doista šamarali kako publiku, tako i druge bendove. Da sve nije bila slučajnost uvjerio sam se nekoliko tjedana poslije kada su na domaćem njemačkom terenu bilo još spektakularniji i snažniji.

Bend sačinjen od doktora, bivših olimpijskih reprezentativaca u plivanju i visokoškolovanih inženjera pirotehnike, izbacio je na tržište još jednu i više nego solidnu ploču koja, kao i njihovi prijašnji radovi, ne nudi nikakvu revoluciju već kroči već utabananim putem vrhunski isproduciranog industro-popa, koji kada se prenese na veliku pozornicu ruši sve pred sobom te u fanove pretvara i najveće protivnike.

Pametan band.

mario.grdosic@gmail.com
5.siječnja 2006