RAMIREZ: 'COPY/PASTE'
(Dop/Menart; 2006.)
Nakon što sam preslušao eponimni album Ramireza pomislio sam kako bi dečki, ukoliko izvuku glave iz vlastitih guzica, mogli postati sasvim solidan bend. S ovom primisli pustio sam si u uši njihov novi album, autoironično nazvan 'Copy/Paste', a posljedice tog čina osjećam još i dan danas.

Ramirez su jebeno loši. Koliko god se trudio ne mogu u ovih 14 pjesama pronaći moment koji nije sterilan, prosječan i mediokritetski. Nema ništa gore nego kad u nekom primijetite potencijal i onda ga gledate kako taj potencijal uništava i masakrira, a Ramirez to rade iz pjesme u pjesmu. Počevši s naslovnom 'Copy/Paste' koja je samo glupa, preko 'Amerike' koja se muzički još solidno drži, al' je uništava debilan tekst, do 'Lane Croft' koja je retardirana i nema veze s mozgom, pa sve tamo do 'Odjavne' koja je ubibože dosadna, bend kao da vas izaziva da pritisnete stop i prekinete agoniju.

Poznat je običaj u Hrvata pop pjesmu raščlanjivati na dva dijela - na muziku i na tekstove - i tada donositi sud kao da ta dva dijela postoje neovisno jedan o drugome. Iako mi taj običaj često ide na ganglije čini mi se kako kod Ramireza postoje kriteriji za takvu podjelu. Glazba uopće nije iritantna. Možda jest sterilna i dosadna, ali produkcijski je ona sasvim solidna i da je snimljena negdje u Britaniji '94-te predstavljala bi produkcijski vrhunac jednog razdoblja. Na momente, kao u već spomenutoj 'Americi' ili u pjesmi 'Tvoj', Ramirez čak i uspiju ubosti dobru melodiju, no sve to unište tekstovi frontmena Aljoše Šerića.

Vrijeme je da se upitamo: Koji je tom tipu kurac?! Nakon antologijskog "ne jedi kosu", stiha koji je kod brojnih sisavaca izazivao mentalna oboljenja, nisam vjerovao da čovjek može napisati gluplje stihove, ali vidi vraga, opet me iznenadio. Suočen s nevjerojatnom količinom klišeiziranih situacija koje se nastoje prikazati potresnima i zanimljivima korištenjem nesvakidašnjih i iznimno glupih one-linera dođe mi da se zapitam živi li Šerić u nekom paralelnom svemiru. Jer pjesme mu stvarno nemaju veze s ovom dimenzijom. Iako pjeva o prekidu ljubavne veze, nečemu što je užasno tužno i svima nama poznato, ni u jednom trenutku ne zvuči iskreno i uvjerljivo. Naprotiv, zvuči kao da se preserava. Tako da bih ga molio da, ukoliko nije problem, zatvori taj portal u drugi svijet i u budućnosti nas poštedi ovako glupih stihova. Zanimljivije bi bilo slušati uglazbljeno Rimsko pravo nego ovakva sranja.

Sve u svemu, 'Copy/Paste' je grozan, lošiji i od svog prethodnika. Čitam kako neki kažu da bi trebalo ovakve stvari podržati jer one predstavljaju urbanu kulturu koja polako odumire pred navalom seljačije koja gradovima polako mijenja identitet. Ne bih se složio s njima. Smatram kako je govno govno, bez obzira svukli vi gaće i zvjerski se posrali na ulici ili se pristojno defecirali u zahodsku školjku od najfinijeg porculana i sve zalili litrom Domestosa.

24. svibnja 2006

Ramirez

Wikimirez