RYAN ADAMS: 'JACKSONVILLE CITY NIGHTS'
(Lost Hightway/Aquarius; 2005.)
Sjedimo za šankom. Kasno je i birtija je gotovo prazna. Svi su pomalo pospani i svako zna svačije ime. Ja pijem Guinness, a Ryan neko loše američko pivo. Kaže da poštuje tradiciju, a ja mu kažem da bi trebao manje piti. 'A Kiss Before I Go', kaže mi na to i nastavlja: "The engine turns on a dime/But I ain't going nowhere tonight/I ain't been going nowhere for quite while". Ne vjerujem mu jer se u rodni Jacksonville tek nedavno vratio. The Cardinals opušteno sviraju u pozadini. Pitam barmena jesu li popravili pojačalo. "Can't see tomorrow with yesterday's eyes", ubacuje se Ryan. "Nećeš ti vidjeti sutra od mamurluka" kažem ja, a on se hvata gitare i pjeva 'The End'. Priča o konobarici kojoj će ujutro ostaviti napojnicu…

OK, priznajem, Ryan i ja nismo baš toliko bliski da bi mi se osobno ispovijedao, ali to je osjećaj koji me prati tijekom slušanja ovog albuma. Od prvog do posljednjeg takta 'Jacksonville City Nights' je nježna pjesmarica umornog umjetnika koji se naslonio na šank, stavio kaubojski šešir, a na nogama mu sjaje kaubojke. Vrijeme radnje je noć, a mjesto radnje je bar u kojem Adams ispija galone piva, šlata svaku suknju koja prođe, prisjeća se odrastanja, srce mu krvari i u svemu mu pomažu vješti svirači. Atmosfera je apatična, ali potpuno smirena dok je glazbena podloga klasičan country.

Na zemlji ima zbilja mjesta za svakojake vrste i pojave, pa tako ima i sasvim dovoljno prostora za mnogobrojna lica Ryan Adamsa. Nakon svakojakih kombinacija i varijacija, čini se kao da je u njegovoj karijeri uočen kontinuitet jer 'Jacksonville City Nights' je logičan nastavak prethodnika. S obzirom da objavljuje sve što snimi, Adams to još može demantirati i reći da se country nosio samo ove godine, ali 'Jacksonville' nastavlja točno tamo gdje je 'Cold Roses' stao. Dok je 'Cold Roses' kreacija kroz koju se provlači i u kojoj je naglašena country nota, Jacksonville je country album cijelim postojanjem.

Čak i u dijelovima gdje je ukupni dojam dosta tanak, 'Jacksonville' u cijelosti odlikuju krasni tekstovi. Adamsovo peru nikako da ostane bez tinte i izgleda da je svoju ruku toliko izvježbao da je došao do stadija u kojem kontinuirano piše dobre pjesme. Njegove priče su dirljive, a on se drži i zvuči starije nego što doista jest. U njegovoj egocentričnoj glavi se vjerojatno vrti film u kojem on zamišlja da je Clint Eastwood i da može sve. Mnogi to sanjaju, ali Clint je samo jedan. No, jedan je i Ryan Adams i polako, ali sigurno postaje sve bolji. Molim ga samo da sad odmah ode na godišnji odmor.

Ivana Markov
ivana@monitor.hr
13 listopada 2005.