PUBLIC ENEMY: 'POWER TO THE PEOPLE AND THE BEATS'
(Def Jam/Aquarius; 2005.)
Iako nisam neki obožavatelj kompilacija najvećih hitova, ovom bendu u ovom trenutku takvo jedno izdanje savršeno dobro pristaje jer izmislili su sve ono što se vrti na radiju i telki unazad 10-ak godina. Nisam ih slušao jako, jako dugo. I sada evo opet iz zvučnika pršti čisti punk-rock, samo bez gitara i sa stihovima u rimi. A beatovi, rime i instrumentalni komadići, sve tako poznato i kopirano milijun puta od trenutka kada je originalno objavljeno.

U trendu je prodavati razna sranja uz novine unazad par godina. Najveći svjetski hip-hop magazini mogli su lako doći na ideju razvući karijeru ovih majstora na nekoliko CD-a, te ju u serijama izdavati uz svoj tiskani medij. Jer ovo je Biblija, Enciklopedija, Leksikon. Početak i kraj jednog stila koji je prošao sve i svašta unazad posljednja 2 desetljeća, bratimio se sa žanrovima s kojima je i nije trebao, puštao u sebe uplive raznog smeća sumnjive kvalitete, no usprkos svemu razvijao se i ostajao na vrhu cjelokupne glazbene produkcije koju jednostavno trpamo pod pop glazba. A ovi, koji su pokrenuli svakog črnuha u svakom kvartu ne mogu biti dalje nego što jesu od klasičnog poimanja pop glazbe. I upravo zato, da im je i došao neki magazin s ponudom o prostituciji Public Enemy kataloga kroz prodaju na kioscima, bilo bi nogom u guzicu i "ajd bježi doma s tom svojom ponudom".

Promijenili su se. Chuck D ima onu oštricu i dalje, iako se bojim da je malo otupila. No i dalje je bez sumnje najznačajniji MC kojeg je hip-hop ikada dao. Mozak Flavor Flava odavno je otupio, no čovjek je i dalje zabavan kao i prvog dana kada se pojavio. Ostalo je sve tu. Stvarčine, sjajne stvarčine. Možda s izuzetkom onih par koje su se pojavile u kasnijoj fazi karijere. No kada na ovoj kompilaciji dođemo do njih, pažnja je ionako usmjerena na ponovno vraćanje na redni broj jedan i vožnju ispočetka.

7. listopada 2005.

'Revolverlution'