PRINCE: '3121'
(NPG/Universal/Aquarius; 2006.)
Princeov comeback prije dvije godine s 'Musicology' nije bio slučajan. Bio je to solidan iako ne i izniman album no to nije bilo presudno. Naime, Princeov utjecaj na glazbu tekućeg desetljeća sasvim je očit u radovima takvih hitmejkera kao što su Outkast i The Neptunes pa je bilo logično da će se i on sam vratiti s ruba beznačajnosti. Ni ovaj drugi njegov veliki album u ovom desetljeću nije bez mana, ali je u pitanju još uvjerljiviji povratak na staze stare slave i relevantnosti s nekoliko izvrsnih pjesama. Svi se slažu da nije bio u ovakvoj formi još od kobnog prekida ugovora s Warnerom, no to ne znači da još uvijek može napraviti album kalibra 'Sign O` The Times'. No čak kad je i unutar svog prosjeka ovaj ekscentrični veteran je poprilično bolji od većine moderne urban/RnB/hip-hop/soul scene, a razlog za to je vrlo jednostavan: što god mislili o njemu on zasigurno nije rutinski štancer. Čak i kad griješi kao što je ovdje slučaj s singlom 'Te Amo Corazon' to nije ni upola ljigavo koliko je moglo biti. On je eklektični autor koji spaja sve i svašta s manje ili više uspjeha, većinu toga sam odsvira i na kraju se rodi konačan proizvod pun mana, ali mana koje se daju oprostiti jer nije u pitanju nešto iza čega nitko ni ne želi stati jer se srami. Ni ovaj album nije iznimka od takve tradicije. Drugi singl 'Black Sweat' je elektro-funk razaračina koje bi se malo tko postidio, a njeni hladni mehanički synthovi paraju zvučnike bez opravdanja ili upozorenja. Uostalom, bolja polovica albuma i otpada na taj mehanički funk kojim dominiraju hladni, prodorni synthovi i distorzirani breakbeatovi koji kao da podjednako duguju detroit technu i Funkadelic. U tu grupu spadaju još uvodna '3121' u kojoj gomila Princeovih različito pitchanih dvojnika daje upute za dolazak na tulum, pomalo stupidna 'Lolita' sa sjajnim synth rifom ili poprilično intenzivna 'Love'. Ostatak albuma otpada na organskije, baladne i manje upečatljivije stvari od kojih je najbolja melankolična balada 'The Dance'.

29. ožujka 2006

'Musicology'