PRAS MICHEL: 'WIN LOSE OR DRAW'
(Guerilla/Universal/Aquarius; 2005.)
Najočekivanije ponovno okupljanje benda ove godine je ono The Fugees. Nakon što su se razišli, svo troje su imali pristojne karijere. Wyclef Jean je bio prilično produktivan, a u toj masi napravio je jedan odličan album. Lauryn Hill kao malo neobičnije stvorenje nije toliko radila i malo se ponavljala, ali također ima jedan jako vrijedan album. Najslabije poznati u trojci je Pras Michel koji je zasjao s 'Ghetto Superstar', ali onda mu se zagubio trag. U međuvremenu je imao problema koji su uključivali veliku količinu od policije otkrivene droge, dok je drugo pojavljivanje imao zbog svađe s kolegom Clefom. Svađali su se oko toga tko je veći član Fugees i tko je tu bio prvi a tko ispomoć uspjevši time samo narušiti reputaciju simpatične grupe. Sad dok su problemi iza njih, a svi očekuju novi album Fugees, Pras je objavio svoj novi album, možda računajući da se fanovi neće moći suzdržati od kupovine u iščekivanju prave stvari.

Bogme je ovaj njegov albumčić bez imalo iznenađenja. Kao da je godina tisućudevestodevedesetneka, Pras slaže pjesme vrlo u maniri Fugees ili pak Wyclefa koji se također nije bio jako odmakao od svog benda. U osnovi ovo je opet reggae hip-hop, ali bez jamajčanskih dodataka kriminala i sirovosti, nego vrlo ušminkan, milozvučan i mekan. Baš je kao dekica. Basevi su skroz topli i okruglasti, tu su taman toliko da daju ritam, ali ni slučajno ne da udaraju u glavu. Cijela produkcija je vrlo organska i topla, a melodijice slatke i mile, tako da je najagresivniji dio albuma 'Dance Hall', stvar u kojoj Sean Paul dolazi sa svojim piđin naglaskom, a stvar uopće nije neki dancehall; u najboljem slučaju možda dječji dancehall. Ova je pjesma vjerojatno i vrhunac albuma jer zrači životom, mada je jako banalna. Za prvi je singl odabrana 'Haven't Found', prerada U2 sa ženama za vokalom, a koja hvata korak za vlakom popularnosti svih tih starih i davno potrošenih rokera. U znak pomirbe mu je gostovao Wyclef Jean na 'Angels Song', izrazito reggae pjesmi, a nova r'n'b/hip-hop zvijezda Akon ponudio je svoj glas na 'Mr. Martin', novom komadu soke koju bi, da ljeto nije iza nas, još puno slušali. A i s tim bi bolje prošli jer stvar ima krvi, za razliku od većinom vrlo dosadnog ostatka; iako pred kraj zasja još klupska stvar 'Party's Ova'.

U tekstovima Pras Michel zauzima vrlo uzvišenu moralnu poziciju ("I call u pussy cause ur what u eat homie"), za što mu roditelji cijele planete mogu biti zahvalni, ali kad djeluje ovako nezainteresirano kod glazbe onda više nisam siguran da je to ono što on zbilja misli. Kad vrhunci pripadaju Clefu, Seanu i U2, mogu zaključiti da je ovaj simpatičan momak u najboljeg slučaju jedno pristojno predjelo.

10. rujna 2005.