P.O.D.: 'TESTIFY'
(Atlantic/Dancing Bear; 2006.)
Možda i prva na listi stvari koje mi smetaju su predrasude i uopćavanje bez da nešto makar malo proučiš. Tako je takozvani nu-metal dobio titulu glupe glazbe i to, sve sam uvjereniji u to, od ljudi koji uopće nisu poslušali tu glazbu pa da vide je li zbilja glupa ili kakva. Među najvećim predmetima sprdnje među takvima su P.O.D., vjerojatno zato što zvuče najtipičnije rap-metalski (što je posve pogrešno poistovjećivano s nu-metalom), puno ih je bilo na Teveju i zato što su kršćani, a to je valjda anti-cool. Cijelo to gledanje s visoka na taj, uvjetno rečeno metal iz zadnjih 5-6 godina odaje aroganciju potkrijepljenu predrasudama s odsustvom elementarne upućenosti. A to mi je baš odvratno - kad sereš a nemaš pojma. Bogme ne bi bilo prvi put da se netko takav posve predomisli čime priča dobiva tragikomičnu dimenziju zbog koje se poželiš ubiti od tuđe gluposti, kao kad ti je neugodno kad je netko javno glup.

Što ja želim reći, Ashlee Simpson, Young Jeezy i P.O.D. nisu loši jer su oni Ashlee Simpson, Young Jeezy i POD, nego mogu biti loši samo ako su loši. Kod P.O.D. međutim taj kriterij nikada nije vrijedio. Oni su sprdnja jer su metalski rap kršćani bez obzira na to što snimili.

Dobro, a što to novi P.O.D. album 'Testify' nudi? Čut ćete da je to još jedan P.O.D. album i to nije točno. Bend je doživio priličan pomak. Prvo, više nego ikada imaju reggaea, pogotovo u otvarajuće dvije pjesme 'Roots In Stereo' i 'Lights Out'. Zatim, manje su oštri nego prije. Dok se prije moglo reći da se kod njih radilo o glazbi za skakanje, sad bi prije bilo da su za pjevušenje. Gitare su utišane, produkcija ublažena, naglasak je na vokal, čime bend pokazuje da ih više zanima teren hard-rocka na koji dolaze polu-baladama i vrlo pjevnim pjesmama.

Tekstovi su i dalje bogobojazni što je za svaku pohvalu, mada meni intimno to baš i ne znači nešto, jer bend ima tu jednu misiju i drže je se mada je posve neatraktivna. Svojevrsni simbol albuma vjerojatno je spomenuta pjesma 'Roots In Stereo' s hasidskim reperom Matisyahuom gdje bend maše svojim religijskim stavom i još ga potvrđuje gostom još eksponiranijim po tome, a sve je na putu između tkz. rap-metala i reggaea. 'Goodbye For Now' je odabrana da predstavi album što neće najbolje uspjeti jer je premalo upečatljiva. Za singl je trebalo izdvojiti pomalo patetičnu i možda čak lejm, ali očito prilično iskrenu stvar 'On The Grind' s Boo Ya Tribe u gostima, stvar s masu vokala i toplu za srce koje ne očekuje puno. Skretanje k reggaeu bend potvrdi i pred kraj sa 'Strenght Of My Life', a u tom dijelu albuma malo se prisjete starijih dana gitarama i repanjem, recimo u 'Mistakes & Glories'.

Još jedan okej album benda koji nikad nije bio nešto posebno i uvijek su bili ne nekoj sredini između žestine i blagosti. Ovdje očito skreću u reggae i hard-rock što je za njih prilično logično.

4. veljače 2006

'Payable On Death'