PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS: 'DOKUMENT'
(Menart; 2005.)
Bill Gates kriv je što se pojam dokument danas shvaća olako. U vremenu kada se ljudi sastaju i rastaju preko SMS-a, dokument je svaki tekst u wordu i nepovratno je izgubljena nekadašnja grandioznost. Nekada je dokument imao veliku službenu težinu, izazivao je strahopoštovanje i naši preci su papir tog naziva brižno čuvali. Danas se čak i povijest falsificira, a ni zakoni nemaju bog zna kakvu vrijednost. Naslovljeno 'Dokument', novo izdanje zagrebačke skupine PipsChips&VideoClips zapis je o jednom radijskom gostovanju i ne treba ni očekivati ništa više. Na ovom zapisu ljubav nije pizdila, eutaniziran je kralj Zapruđa i Utrina i r'n'r zvijezda, nogomet je korišten isključivo u pop svrhe, a cjelokupna karijera ovog benda ovdje nije glavna tema, ma kako god da se ovaj album zvao.

Prije nekoliko godina Pipsi su u KSET-u namjeravali snimiti live album. Sve je bilo uvježbano i isplanirano do posljednjeg detalja, no sve je i neslavno propalo. Nekoliko godina kasnije live zapis stvorio se, kažu, sam od sebe, no davno sam prestala vjerovati da je išta u vezi ovog benda slučajno. Od odabira pjesma do aranžmana sve je brižno odrađeno i odabrano, pa mi se čini da je jedino slučajno u cijeloj priči što je sve ovako dobro ispalo. Ogromna doza dramatičnosti i zastrašujuća uvježbanost ovdje su maksimalno izraženi, a o izboru pjesama mogli bismo raspravljati unedogled jer kada se autor odrekne svoje najveće pjesme rasprave znaju biti zanimljive.

Ovo je bend koji je prezirao stvari i pojave koje je prvotno glorificirao, bilo da se radi o 'Dinamo ja volim', Porinu ili rock'n'rollu. Stoga je izbor pjesama na ovom nosaču zvuka napravljen u cilju dokazivanja iskrenog pop usmjerenja. Pipsi su jedan od rijetkih iole poznatih hrvatskih bendova koji doživljavaju promjena i trendova u svjetskom glazbenom loncu srednje struje te je svaka pjesma na 'Dokumentu' u skladu s time konceptualno transformirana. Dubravko zna da hrvatski jezik i kultura neće pokoriti svijet te su svakim albumom, svakim nastupom, svakom novom pjesmom sve uvjerljiviji u nastojanju da postoje u domeni moderne muzike. O Dubravku su mišljenja uvijek bila ekstremna, no nikada mu se nije moglo poreći da se trudi. Tako je i sveprisutna nadogradnja prvotnih struktura dok atmosferu definira ljepota melodija i standardna interpretacija.

Dokument će nekog novog klinca jako malo naučiti o povijesti ovog benda, ali će mu nešto reći o sadašnjosti pop muzike. Kada stavim na vagu prošlost i sadašnjost, biram budućnost. Znam da je daleko zemlja Hrvatska, ali možda se pokaže da su baš Pipsi bend s dovoljno snage za to, sa ili bez struje!

Ivana Markov
ivana@monitor.hr
24. prosinac 2005