PEARL JAM: 'PEARL JAM'
(J/Menart; 2006.)
Pearl Jam su postali jedan od onih bendova koje je ugodno čuti čak i kad objave nešto što uopće nije posebno. Ne znam koliko je uopće realno očekivati od benda koji je imao vrhunac na početku da kasnije pravi pomake, ali znam da se pomaci kod njih ne događaju… pa otprilike otkako postoje. Kod njih čovjek zna što će dobiti, a zbog toga što okej sviraju i šire u redu ideje, ugodno ih je slušati. Je li neki album više u pravcu Neila Younga ili The Who, manje je važno.

Čim krene prva stvar 'Life Wasted' (krasan odabir naslova za otvaranje albuma) i zapoji Eddie Vedderov glas znaš da će ovo biti 50 minuta plovidbe dobrim rock'n'rollom bez iznenađenja i razočaranja. Nekome se može sviđati ili ne sviđati što se ovaj album pred kraj uspori i utiša jer ne očekuje puno laganih stvari Pearl Jam na jednom albumu, ali u toj konstrukciji ne postoji ništa krivo ili loše. To je jednostavno tako, bend se tako osjeća i ono što kod njih čujemo je ono što bend želi svirati. Ta iskrenost je glavna kvaliteta ovog benda i izdvaja ih od mnogih drugih rock bendova koji pokušavaju ostariti s glazbom, ali nekako duboko sumnjam da ono što rade rade iz srca (prvi na klupi osumnjičenih ovakvih su mi U2; ne vidim zašto bih njima vjerovao, muljatori!).

Osim možda prvog singla 'World Wide Suicide' nijednu drugu stvar ne bih posebno izdvajao jer su sve standardno okej, ali isto tako ne osjetim ni padove na albumu. Ovo možda jest kliše, ali 'Pearl Jam' zaista zvuči kao album koji nije napravljen spontano i iz srca, nego promišljeno uz odmjeravanje i puno brige za tehničku stranu albuma. Valjda zato ima puno gitarskih solaža, čemu je suprotnost nekakav pankerski osjećaj sirovosti koji također izvire prije svega iz gitara.

Kao što rekoh, Pearl Jam imaju dobre namjere, iskreni su u svom pristupu što bendu daje toplinu, ali im nedostaje uzbuđenja. Ali loši nisu, ne.

19. svibnja 2006

Službeni sajt