OF MONTREAL: 'SUNLANDIC TWINS'
(Polyvinyl; 2005.)
Zamislite da je računalna revolucija završila hiljadu devetsto šezdeset i neke, par godina prije nego je Brian Wilson konačno pao u mračan zagrljaj paranoje. Sad još zamislite da se ovaj velikan pop muzike zagrijao za mogućnost digitalnog procesuiranja glazbe, za stvaranje zvučnih kolaža sastavljenih što od sintetiziranih zvukova, što od snimljenih instrumenata. Ukoliko vam je to pošlo za rukom na dobrom ste putu da shvatite kakav su to zvuk stvorili Of Montreal na svom sedmom studijskom albumu. No za razliku od mnogih drugih ovaj razigrani, dječački album savršeno kombinira zvuk prošlosti i sadašnjosti, te ni u jednom trenutku ne zapada u repeticiju i retromaniju. Ako je nešto moderno, onda je to 'Sunlandic Twins'!

Džepne pop simfonije razasute su diljem albuma, od početka do kraja, i svaka je malo remek djelo za sebe. 'Requiem for o.m.m. 2' najveseliji je rekvijem kojeg je itko od vas ikad čuo, prava surf poskočica za plažu. Gitare zveče poput pribora za jelo u košari za piknik, a melodičan glas Kevina Barnesa govori njegovoj dragoj kako mu ne treba njena fotografija pošto ona nikad ne napušta njegovu glavu. 'I Was Never Young' bila bi najobičnija indie-pop pjesma da se na kraju ne pretvori u rasplesani raspašoj koji neodoljivo podsjeća na uvodnu špicu crtića 'Teenage Mutant Ninja Turtles' (iliti 'Ninđa Kornjača') što neobično veseli svakog klinca koji je svoje djetinjstvo odradio krajem osamdesetih. 'Forecast Fascist Future' još je jedna u nizu veselih poskočica koja spaja najbolje trenutke Weezer sa suludim perkusionističkim dijelovima. Rezultat: Užasno zabavna pjesma koja se bori protiv dosade u umjetnosti, no također ne prihvaća usiljeni hedonizam kao svoj credo - "May we never be stripped of anything we love!/May we grow so gentle never go mental!". No tek sad album u potpunosti eksplodira. Boom se zove 'So Begins Our Alabee' i jednostavno je savršena! Kako i ne bi bila kad ima oooo-oooo dio na refrenu koji se sutra može zakačiti s onim uuuu-uuuu iz 'Cut Your Hair' Pavement, ili la-la-la-lalalala iz 'Hey Jude' Beatles. I vjerojatno bi pobijedila. Samo taj jedan uzvik, tih nekoliko trenutaka savršenstva sposobni su podići mrtve iz groba. Na 'The Repudiated Immortals' Barnes se ozbiljno zamjera Svevišnjem nazivajući ga stvarateljem klišeja, utemeljiteljem nasilnog svijeta i jako okrutnim božanstvom. No sve to skupa Barnesa previše ne rastužuje, on neprestano traži ljepotu i ljubav u tom prokletom svijetu i to ga čini sretnim. Vidjet ćemo hoće li biti sretan kad jednom bude gorio u paklu.

No, posjeduje li Stvaraoc savršen sluh kojeg mu neki pripisuju, nema sumnje da će se Barnesu i ostatku Of Montreal svi grijesi i uvrede oprostiti. Ova ploča toliko je sjajna da je kadra ne samo sprati ljagu sa osobnih imena, već otkupiti grijehe čitavog čovječanstva. Umjesto na križu - u CD plejeru!

21. rujna 2005.

Službeno i šareno

MTV-jevi sveci