NOUVELLE VAGUE: 'BANDE A PART'
(Peace Frog/Creative Vibes; 2006.)
Utemeljitelji cover grupe Nouvelle Vague, Marc Collin i Olivier Libaux razbili su do najsitnijeg detalja poznate punk i new wave kompozicije. Tako ogoljene i demontirane preko simplificiranih bossa nova, jazzy i popy aranžmana predočili su ih vrhunskim mladim vokalnim talentima Francuske koji nisu odrasli na tim pjesmama. Rezultat je bio više nego fantastičan na prvom albumu nazvanom po bendu. 'Guns of Brixton', 'Teenage Kicks' ili I Melt With You' osvojile su mnoge radijske frekvencije.

Novi album obrada dobio je ime po istoimenom filmu Jean-Luc Godarda iz 1963. 'Na Bande a part' dogodilo se to da su formula i učinak skoro isti. Jedino što me jako veseli je to da pjesme nisu skrnavljene. Izvedba je vrhunska, a ugođaj slušanja ovakvih laganih albuma ravan je puštanju mozga na pašu i uživanju u blagodatima prirode i dobrog društva daleko od svega. Melanie Pain je tako dobro osjetila skrivenu moć kompozicije 'The Killing Moon' (Echo and The Bunnymen) da je vrlo lako unijela pometnju i zapitala slušatelja "tko to tako lijepo cvrkuće, ptice ili ona?". Odlično je otpjevala i 'Ever Fallen In Love' (Buzzcocks) koja, moram priznati, nije do kraja pokupila sve vrijedno sa originala. Najupečatljivija mi je bila njena izvedba 'Blue Monday' velikih New Order. Billy Idol, uvijek zanimljivi, a i pomalo zaboravljeni gigant osamdesetih dobio je dostojnu zamjenu na njegovoj 'Dancing With Myself'. Druga mlada pjevačka nada ove vesele skupine, Phoebe Killdeer, napravila je odličan posao mada mi je njena izvedba 'Bella Lugosi's Dead' (Bauhaus) više prirasla uhu.

'Bande a part' po izboru kompozicija manje je komercijalno prihvatljiv, ali je kao audio cjelina i, nikada ne zaboravljajući da je to isključivo album obrada, puno provokativniji i zahtjevniji za slušatelje negoli uspješni prvijenac. Izostavljajući sva pravila originalne forme i ograđujući se od prvotnog učinka obrađenih pjesama, ekipa je napravila i više nego solidan uradak koji bezrezervno pohvaljujem i iskreno preporučam da ga nabavite.

14. lipnja 2006

Službeni sajt