NE-YO: 'IN MY OWN WORDS'
(Universal/Aquarius; 2006.)
Jay-Z-ev novi projekt Ne-Yo pokazao se dosad kao vrlo dobar proizvod. Mladi r'n'b glas svojim prvim albumom bio je prvi na Billboardu u prvom tjednu prodaje i po čini se kao netko tko će ostati s nama jedno tri albuma i vjerojatno će biti još popularniji, a po nekim dosadašnjim iskustvima poučeni može se procijeniti kako mu vrhunac slijedi s drugim albumom. Što bi bilo i logično s obzirom na debi koji nema toliko hitoidnih pjesama koliko najavljuje jedan noviji, živahniji muški r'n'b kakav ne rade ni R. Kelly, još manje Jamie Foxx, dok je jedino Usher malo otišao u tom nebaladnom pravcu.

Kao i mnogi prije njega, danas 22-godišnji Shaffer Smith je karijeru počeo pišući pjesme drugim izvođačima, a među ostalima nalazi se ne platnoj listi Mary J. Blige, Faith Evans i Maria. Kad se tako dokazao mogao je slijediti prvi album, a k sebi ga je prigrlio novi izdavačaki magnat Jay-Z i proslijedio nam, uz Mary J. Blige, najbolji r'n'b album u zadnje vrijeme.

Najudarničkija pjesma albuma je 'Stay', razdragana i poletna arenbijčuga koju ove godine očekujem na svakoj normalnoj radijskoj postaji. To je prva stvar s albuma nakon koje se raspoloženje mijenja u nešto usporenije i manje plesne stvari. Produkcija albuma je bez semplova i vrlo, vrlo čistog zvuka koji je, osim ritam sekcije, gotovo na granici eksperimentiranja. Bizaran trenutak albuma je na posljednjoj stvari, remiksu 'Get Down Like That' na kojoj uleti Ghostface i nešto priča o kiši što pada na prozor. Fokus albuma je naravno na Ne-Yovom glasu koji bojom podsjeća na Stevie Wondera. Tekstovi su standardno ljubavne tematike i spadaju u onu kategoriju toliko napumpane emotivnosti da ne vjeruješ kako se netko tako zbilja i osjećao.

Najbitnije kod Ne-Yovog 'In My Own Words' je to što je apsolutno nenaporan, što se ne da reći za ostala r'n'b izdanja. To što je pomalo ljigav teško može zasmetati kad se ni za trenutak ne identificiraš s autorom te glazbe nego se pustiš da te ponese feel-good patetika.

29. ožujka 2006

Svi smo mi Ne-Yo

Biografija