NEW PORNOGRAPHERS: 'TWIN CINEMA'
(Matador/Dallas; 2005.)
Kad neki televizijski producent, očajan zbog toga što 'OC' probija sve plafone gledanosti, odluči napraviti seriju o klincima koji slušaju americanu, morat će naručiti čitav kombi New Pornographers postera kako bi što realističnije uredio filmski set. Pornographers su ipak supergrupa čiji su članovi kultne figure u određenim krugovima. A.C. Newman, Neko Case i Dan Bejar imena su koja morate znati ukoliko želite ponijeti slavnu titulu americana fana. Prošla su ona vremena kad je bilo dovoljno nabrojati sve albume Walkabouts kronološkim redoslijedom da bi se oči vaših americana - padawana zažarile sjajnim plamenom.

Zašto su New Pornographers toliko obožavani meni uopće nije jasno. 'Mass Romantic' i 'Electric Version' pristojni su albumi, s par sjajnih pjesama, no ništa više od toga. Nemaju ni težinu, ni ljepotu da se nose sa Newmanovim albumom 'Slow Wonder' ili s 'This Night', fenomenalnom pločom Bejarovog benda Destroyer. Nakon 'Twin Cinema' puno toga mi je jasnije.

Ekipa nam konačno isporučuje 14 besprijekornih, samouvjerenih, prekrasnih power pop pjesama, savršeno posloženih i uređenih, koje će vas rasplakati ili natjerati na ples, ovisno o raspoloženju. Stvarno bi bilo nepravedno izdvojiti makar jednu pjesmu iz ove guste i mirišljave zvučne mase, sve su podjednako lijepe, poput šarenih cvjetova u vrtovima vaših majki. No, svijet jest nepravedan, čak i kad je cvijeće u pitanju. 'The Bones Of An Idol' plava je i miriše poput šafrana, dok Neko Case pjeva o nečemu što podsjeća na legendu o Svetom Gralu, o nečemu što stoji u sjeni svih stvari i pokreće svijet. Nakon dvadesetog slušanja ovo mi je i dalje najdraža pjesma na ploči. 'Jackie, Dressed In Cobras', crvena je i divlja poput poljskih makova, i nema sumnje da bi se kemijskom obradom iz ove pjesme mogao izvući ekstrakt opijuma. Bejarov glas je sulud, napuknut i neobuzdan dok pjeva o vampirima, vlaku koji proždire zemlju i ludilu. Dok je slušam imam osjećaj kao da hodam po najgušćoj džungli, uvjeren da nikad više neću vidjeti civilizaciju. 'Streets of Fire', s druge strane, miriše poput lavande. S jednim od najljepših i najtužnijih refrena ikad, ovaj dvominutni biser zaslužuje da nikad ne izblijedi, kao što je do sad izblijedjelo toliko pjesama s najljepšim i najtužnijim refrenima ikad.

New Pornographers su konačno opravdali očekivanja koja smo u njih polagali. Zasjali su visoko na nebu, izrasli su u prekrasnu livadu prošaranu najsunčanijim ljetnim cvijećem. Da bar svaki superprojekt ovako dobro miriše.

13. prosinac 2005

VH1-graphers

Neslužbeno…