NICK CAVE & THE BAD SEEDS: 'B - SIDES & RARITIES'
(Mute/Dallas; 2005.)
U dvadeset godina karijere logično je da se nakupi odbačenog materijala i b-strana singlova, ali se od toga može složiti ovako dobra kompilacija poprilično je nevjerojatno. Od 56 pjesama ovdje možda je desetak očitih viškova koji su ionako namijenjeni kolekcionarima. Od ovog materijala bi se mogla izvući još dva vrhunska Caveova albuma i album obrada i alternativnih verzija od kojih mnoge nadmašuju njegove i tuđe materijale. Ali pošto su Bad Seeds i ljudi iz Mutea odlučili taj materijal objaviti ovako na hrpi dobili smo kompilaciju koja skoro da može parirati 'Unearthed' Caveovog uzora Johnnya Casha.

Album otvaraju tri akustične verzije pjesama s 'Tender Pray' od kojih 'Deanna' i 'City Of Refuge' svojim gospelom nadmašuju agresivne izvorne verzije. Tipično Caveovska izvedba tradicionalne 'Rhye Whiskey' se može opisati kao pjesma pijanih goth-kauboja izgladnjelih do smrti, dok za njegovu verziju 'Helpless' Neil Younga mogu samo reći da je bolja od originala što je vrlo vjerojatno najveća pohvala koju neka obrada te pjesme može dobiti. '(I `ll Love You) Till the End Of the World' iz Wendersovog filma jedna je od najboljih iz njegovog opusa, nježnija sestra blizanka 'Papa, Won`t Leave You Henry'.

'What A Wonderful World', obrada klasika Louisa Armstronga u duetu s Shaneom MacGowanom otvara drugi disk, ali daleko su zanimljivije b-strane tog singla - Caveova reinterpretacija 'Rainy Night In Soho' i MacGowanova verzija 'Lucy'. 'The Ballad Of Robert Moore and Betty Coltrane' potječe iz doba 'Murder Ballads', ali je bolja od polovice tog albuma. 'Where The Wild Roses Grow' najveći je njegov hit, ali ovdje zastupljena verzija uključuje umjesto Miss Kylie Minogue Herr Blixu Bargelda, što samoj pjesmi daje jednu dublju i možda perverzniju dimenziju. 'Time Jesum Transentum et Non Riverentum' je spoken word zanimljiv po tome što je jedina pjesama na albumu koja ne uključuje 'Bad Seeds' nego izvrsni australski bend Dirty Three čiji je član također seedovac, violinist Warrren Elis.

Verzija sjajne 'Red Right Hand' iz 'Vriska 3' osim ponešto promijenjenog teksta donosi i očigledno dobro iskorišten hollywoodski budžet koji se očituje u raskošnim orkestracijama i dodatno pridonosi kinematičnom osjećaju pjesme. 'Little Empty Boat' jedna je uvjerljivih njegovih mračnih tema u tekstualnom i glazbenom smislu, ukrašena fantastičnim smislom za ironiju i urnebesnim stihom "That grave you've dug between your legs Is hard to resist". Potpuno drugačija je 'Come Into My Sleep' koja je dostojna zlatnog razdoblja Motowna i Phila Spectora.

Znam da sam malo zagnjavio, ali ovo su doista samo osnovni razlozi zbog kojih se isplati nabaviti ovaj box set.

4. lipnja 2005.

'Abattoir Blues/The Lyre Of Orpheus'