MY BUDDY MOOSE: 'MY BUDDY MOOSE'
(Dancing Bear; 2006.)
Zašto je americana jedan od omiljenih žanrova hrvatske "alternativne" publike teško je reći. Možda zato što je dobar dio populacije odrastao na knjigama Karla Maya i stripovima o Texu i Zagoru, možda zato što smo se u mladosti često igrali kauboja i indijanaca, a westerni su taman izašli iz svjetske i ušli u balkansku modu (kao što to obično biva). Možda. Možda je razlog što američka divljina, koja je najčešće portretirana u pjesmama tog žanra, ima neobjašnjivu privlačnost i očarat će svakoga tko ima malo hrabrosti da joj otvori svoje srce.

My Buddy Moose jedan je od prvih bendova koji suvremenu americanu donosi na naše prostore. Na žalost, većina pjesama na njihovom eponimnom prvijencu ne izlazi izvan granica žanra pa tako pjesme zvuče suhoparno i prežvakano, kao da smo ih već negdje čuli. Srećom, momci su jako dobro usvirani i osjeti se da uživaju u tome što rade, a njihovi uzori su ionako radili jako dobru muziku pa album nikad ne postaje dosadan, no fali mu ona doza orginalnosti da bi bio uistinu izvrstan.

Njihova divljina je urbana i sastoji se od prašnjavih barova u kojima tužni ljudi piju tužna pića zbog tužnih veza koje pokušavaju zaboraviti. Nije baš originalno, kao što sam već rekao, ali ponekad zna pogoditi čovjeka, kao u sjajnoj 'Now She's Lonely' koja me na neku čudnu foru podsjeća na Morphine. Uz 'Crossing The Big River', sjajan surf instrumental zbog kojeg mi postane žao što se westerni više ne snimaju jer je dušu dala da bude dio soundtracka, to je jedina pravo dobra pjesma na inače solidnom albumu.

My Buddy Moose je prosječan album benda koji ima potencijal da bude sve samo ne prosječan. Treba se strpjeti još neko vrijeme da vidimo mogu li se Matko, Jasmin, Luka i Ištvan otresti svojih utjecaja i napraviti nešto jako, jako dobro. Nešto mi govori da će dečki sljedeći put ipak ispuniti očekivanja.

26 srpnja 2006.