MUSE: 'BLACK HOLES & REVELATIONS'
(WEA/Dancing Bear; 2006.)
'Absolution' je bio apokaliptični album u čije vrijeme su Muse bili jako bijesni i vjerovali da mogu promijeniti stvari. Čak i muzikom. Na 'Black Holes & Revelations' su odustali od te iluzije (?) i samo su apokaliptični. Bijes i idealizam zamijenili su rezignacija i prihvaćanje činjenice da mogu samo napraviti soundtrack stanja stvari, ali ne ih i promijeniti. Zato su stvari manje žestoke, sporije, manje raskošno producirane i bez ikakvih borbenih uzvika.

Iako na prva slušanja ne djeluje tako, album je vrlo pjevan, a osjeti se i da su Muse odustali od glam hard-rocka (možda zato da se što više udalje do svog ružnog i zlog brata blizanca The Darkness?) i sviraju plesni rock gdje će im biti bliži The Rapture (puno ljepši i bolji njujorški nećak). Uspjeli su opet pobijediti i jedan svoj stari problem - nemaju odlične i suvišne pjesme, nego su sve stvari solidne. Okej album.

KEANE: 'UNDER THE IRON SEA'
(Island/Aquarius; 2006.)
Samo posebni bendovi uspiju snimiti bolji drugi album (i oni što imaju grozan prvi), a Keane su u tome uspjeli. 'Hopes And Fears' je bio jedan tako kilav album uz koji su se Coldplay činili kao moćni frajeri i meni nije obećavao baš ništa, osim da ću često naletavati na njih u filmovima. 'Under The Iron Sea' je jedan energičan album pun života i koncentriranosti. Pomak k njemu nije bio spontan nego racionalan potez čime je album još vrjedniji jer im se nije samo dogodio, sam od sebe, nego su odlučili napraviti nešto zrelije i drugačije i u tome sasvim pristojno i uspjeli. Okej, i dalje je to britanski pop-rock bend kojem nedostaje posebnosti, ali sad zvuče hrabrije i sigurnije. Usto, nemaju jedan hit i dodatke, nego 11 pažnje vrijednih pjesama.

21. srpnja 2006

Muse

Keane