MUDVAYNE: 'LOST AND FOUND'
(Epic/Menart; 2005.)
Jednostavan razlog zašto prošli Mudvayne nije bio naš album godine je to što je zahtijevao vremena. Izašao je pred kraj godine uz vrlo malo pompe, a trebalo ga se dobro naslušati da shvatiš album do kraja i ostali su bez ove titule. Otada su obrisali šminku, skinuli maske, zadobili kredibilitet i postali popularni. S reputacijom benda koji je iza sebe posljednje ostavio odlično odsvirani album s krasnom produkcijom i pravim malim draguljima od pjesama teško je slušati 'Lost And Found' jer je takvo što teško nadmašiti.

Postoje već legende o "trećem albumu", "albumu nakon najboljeg", "nadmašivanju svog vrhunca" i slične priče, a meni se čini da Mudvayne ovdje nisu ni pokušavali napraviti neki iskorak nego su namjerno malo stali na loptu. Zato 'Lost And Found' zvuči kao nešto manji brat 'The End Of All Things To Come'. Produkcija je i dalje na razini, ali svirači su se malo smirili. Nije stvar u tome da smo se navikli na njih, nego bend ovdje radi jednostavniju glazbu i u odnosu prema sebi i u odnosu na trenutak nego što je to bio slučaj prije tri godine. Što nikako ne znači da su loši, nego samo da su malo uzeli daha i pričekali da ih sustignu svi fanovi i oni koji to tek postaju. Ali, da su složili neke odlične pjesmetine - jesu. Singl 'Happy?' na razini je 'Not Falling' što znači da je prvoklasni radijski singl na koji je lijepo i razmahati se glavom, 'Forget To Remember' jednako moćno i pjevno rastura, a među dosege 'Lost And Found' spada i najambiciozniji Mudvayne rad do sad. To je 'Choices', 8-minutna đezerska metal pjesma o politici, prava mala drama s melodijom koja je samo čekala da bude otpjevana. Zapravo, ne bi se dalo navesti neku baš lošu pjesmu odavde. Nije ni nešto određeno ovdje posebno loše, nego samo nije onoliko dobro i bogato kao na prethodniku.

Mudvayne su i dalje jedan od najboljih metal bendova na komercijalnoj sceni, i dalje imaju smisla opisivanja koja ih lociraju na potezu Tool-Slipknot i spadaju u najzanimljivije koncertne metal bendove. Vjerujem da će potrajati i da će puno brže nego ovaj uslijediti novi, još jedan impresivan i napredan album.

14. svibnja 2005.

I oni su 666

MTVayne