LET3: BOMBARDIRANJE SRBIJE I ČAČKA
(Dallas, 2005.)
'Judgement Day' je tekstualno jedan jako uzbudljiv album i još jezičaviji od 'A Little Deeper' s kojim je Ms Dynamite dobila Mercury nagradu. Osim što se bila dotakla osjetljivih tema, zvukom je imala album kojem ništa drugo nije bilo slično. Može ga se svrstati u r'n'b, ali bio je toliko osebujan da ga ja gledam kao svoj mali podžanr. 'Judgement Day' je doživio promjenu u glazbi i unapređenje tekstova, što je ideal svakom tko pokušava snimiti bolji album.

'Judgement Day' je, što se tekstova tiče, pravi udarnički. Naslovna pjesma prva je na albumu i jasno napada svećenike za silovanje djece i odmah nakon njih proziva izrabljivače jeftine radne snage i farmaceutske kompanije koje zbog profita ne žele siromašnima dati lijek za AIDS. U drugoj stvari 'Father' okomljuje se na oca koji je ostavio njenu trudnu majku i sjetio se kćerke tek kad je postala poznata, dok pred kraj album govori o zlostavljanim ženama, a u 'Mr Prime Minister' proziva vlast za siromaštvo, nasilje, loše škole i bolnice. Nakon prve dvije i posljednih pjesama bliže smo razlogu zašto nema hypea oko novog albuma osvajačice cijenjene nagrade i hvaljene muzičarke. Okej, ostale teme su prijateljstvo, ljubav i možda malo osjetljivija tema oružanog kriminala što je sve općeprihvaćeno. Malo je i medijima stala na žulj s 'Not Today' gdje traži mira da kao neka normalna žena normalnog imena Niomi McLean-Daley provede nešto vremena sa sinom. Mislim, i crkva, i korporacije, i mediji trebaju biti bolji prema ljudima, ali onaj tko im to kaže neće biti potapšan po leđima pa se to nije dogodilo ni s našom heroinom. Ironično je što je ona za ovaj album zatražila upravo njihovu pomoć. Dio produkcije napravili su Bloodshy i Reza Safinia, ljudi koji su surađivali s Britney i Kylie. Imala je pomoć i dancehall producenta Stephen 'Lenky' Marsdena što je rezultiralo najlošijim dijelom albumu. Dobar dio je toliko duboko u dubu i reggeau da odvlači pozornost od r'n'b-ja zbog čega odrješitost Ms Dynamite na trenutke djeluje kao prolazni hir i ublažava njen hrabri stav. Najironičnije međutim je što ovaj album, koji je očiti pokušaj roditelja da za svoje dijete ostavi iza sebe bolji svijet, ima etiketu "Parental Advisory".

Da je Ms Dynamite nastavila s onim što je počela na 'A Little Deeper' onda bi muzika na 'Judgement Day' bila sirovija i toplija pa bi album dobio na oštrini. Ovako zvuči kao da gasi samog sebe. Mislim, Ms Dynamite je okej pjevačica, tekstovi su vrlo dobri (i zbog njih albumu treba dati šansu), pjesme očekivano postaju privlačnije i pjevnije s više slušanja, ali još brže se širi dojam mlakosti.

26. studeni 2005

Ms BBC

Majka kuraž